lördag 17 april 2010

Som en firre

Hej på er mina kära läsare!
Vi har varit i Vattenpalatset och badat idag, jag och Kelly. Vi tog med oss Vickan och Hannes, men fick inte tag på de andra brudarna som eventuellt skulle följt med. Hannes gillade inte alls besöket, men Kelly var i vanlig ordning som en galen fisk. Tur man har någorlunda snabba reflexer, för hon slängde sig lite här och där och plötsligt låg hon och sprattlade under vattenytan och trodde hon kunde simma. Usch och fy, det krävs bara ett par sekunders frånvarande uppmärksamhet för att en olycka ska hända...

Hon däckade brutalt i vagnen på väg hem. Vi gick in på Netto en sväng, och där ville hon ha filten över sig för att hon frös om händerna sa hon. Sagt och gjort, och bara en stund senare såg jag hur hon satt och vinglade fram och tillbaka i vagnen. Jag fällde bak ryggstödet en aning och med världens duns ramlade hon ihop och sov som en gris. Mitt lilla hjärta... <3

Åh, jag måste ju berätta för er att jag blev godkänd på min hemtenta, något jag känner mig jättestolt över! :) Jag hade inte stenkoll på om jag gjort rätt, men det räckte åtminstone för att bli godkänd! Skönt att slippa tänka mer på det...
Igår satt jag och spånade lite på hur min nästkommande tatuering ska se ut. Jag har bestämt mig för att göra en som symboliserar några av de viktigaste sakerna i mitt liv såsom Kelly, musiken, mig själv och mina drömmar. Hur man ska kunna röra ihop dessa saker och få ett bra resultat, det är DET jag funderar på. Jag vill ha den ganska stor så den täcker större delen av min högra överarm. Jag gillar verkligen inte mina överarmar, eller ja, det är snarare huden på dem som jag ogillar. Därför har jag bestämt mig för att fylla dem med konst så fokus läggs på tatueringarna istället för på min rödflammiga hud... Smart va?! :)

Jag har precis käkat lite, och funderar över den hemska klumpen i magen, bröstet och halsen. Den där välbekanta känslan av ångest. Jag vet inte vart den kommer ifrån, dök upp sådär plötsligt! Eller jovisst, jag vet väl egentligen varför jag känner mig som jag gör, men jag vet också att det snart går över. :)

Ska strax in och väcka min lilla ögonsten, få i henne lite mellanmål och ge oss på att måla lite med vattenfärg. Det är helt okej väder idag trots avsaknaden av sol, så förhoppningsvis hinner vi med en sväng ut i det fria också. ;)
Ha en toppendag alla ni därute!
With love/Cecilia



Inga kommentarer: