torsdag 15 april 2010

Spanska flugan och galna intervjuer

Godkväll!
Jag är i vanlig ordning galet trött och på väg till sängen när jag skriver, vilket allt som oftast resulterar i att jag inte får med hälften av vad om borde skrivas... *s*
Idag har jag fått vara med på en konsert med musikskolan. Så jävla kul! En eller annan ur Mönsteråsrevyn var med och sjöng och spelade upp en pjäs som handlade om en skolklass på väg till fjällen som stötte på den spanska flugan som kommit vilse. Jag skrattade lika mycket som barnen! Lovely...

Gjorde min första VFU-uppgift idag också, och intervjuade några elever om läsning, med frågor som "hur gör man när man läser" och "varför är det viktigt att kunna läsa"? Svaren jag fick var helt olika vad en vuxen skulle sagt, och det var väl det som var själva poängen. Visste ni bl.a. att det är viktigt att kunna läsa för att man inte ska gå fel och hamna på disco när man egentligen ska till biblioteket? Ja, jag har hamnat SÅ rätt! :D

Jag och Kelly promenerade lite i det vackra vädret på väg hem. Hann leka en liten stund ute innan vi begav oss hem och fixade chicken nuggets, ris och currysås. Mycket omtyckt av både mig och prinsessan! :)
Jag tror Kelly har börjat tycka att det verkligen är jobbigt det här med separerade föräldrar. Hon har pratat mycket om pappa den här veckan, något hon annars inte brukar vara så överdriven med när hon är här. Idag vid middagsbordet sa hon "arg på mamma. Kelly ledsen. Vill till pappa...". Jag tolkar det som att hon saknar och längtar efter sin pappa, eftersom hon varken var särskilt arg, upprörd eller ledsen och grät när hon sa det. Det bara kommer sådär helt plötsligt när man minst anar det, och det gör så ont i hjärtat...

I morgon är det äntligen fredag och då ska jag passa på att städa och fixa här hemma så vi kan ägna oss åt att bara umgås hela helgen! Lördagen har vi både Vattenpalatset och måla med vattenfärg inbokat. Ja, inte för att jag brukar planera in aktiviteter som att måla, men jag har tänkt på det så länge och det har inte blivit av hittills! *s*
Söndag är det barnkalas för Gabriel, och det ser vi båda fram emot! Därefter åker hon ju till sin efterlängtade pappa, och får sakna mig en vecka. Usch, stanna tiden någon!!

Martina kom förbi och sa hej nu ikväll! Blev så himla förvånad, men roligt var det! Det var ju jättelänge sen vi träffades och pratade sist, så vi bokade in en dejt på söndag. :)
Nu, mina vänner, är det sängen som gäller. Jag borde försöka komma i säng mycket tidigare om kvällarna, för om eftermiddagarna är jag alltid så trött att jag skulle kunna lägga mig på gatan och somna på stört... *ts* Natti natti!

With love/Cecilia

Inga kommentarer: