fredag 23 april 2010

Wiihooo!

Idag är det äntligen fredag och ni vet väl vad det innebär? FREDAGSMYYYS! :D
Kom precis hem från en härlig dag med mina små barn. Ja, jag gillar dem verkligen massor så det ska bli riktigt bittert att sluta om några veckor. Barnen verkar tycka detsamma, för de frågar ständigt och oroligt hur många dagar jag ska vara kvar, varav jag svarar och de utbrister att jag inte får sluta! Då är man omtyckt. ;)

Jag tog svängen förbi systemet på vägen hem och inhandlade lite smarrigt inför morgondagen. Då slipper jag ha det på Kom ihåg-listan när jag ska umgås med prinsessan.
Idag vaknade jag på morgonen av att telefonen ringde och en ledsen M ville att jag skulle ta reda på numret till tandläkaren. Stackars liten, hade så ont att han inte visste vart han skulle ta vägen. Han är ju så jäkla envis och låtsas som ingenting när man frågar hur han mår, men nu gick det tydligen inte längre... Att han har extrem tandläkarskräck gör ju inte heller saken bättre, men jag rotade fram numret och han gick faktiskt dit. Modigt gjort! :)
Och på tal om tandläkaren fick jag hem ett brev idag som talade om att det är dags för Kellys kontroll. Det är samma dag som jag åker till Stockholm, men jag ska försöka trycka in det på schemat så jag hinner följa med. Vilken tur att vi äntligen fått ordentlig rutin på tandborstningen nu då! *s*

Nu ska jag ta och dammsuga av lite här hemma, polera benen och packa ihop lite saker så jag är redo för resten av fredagen. Det blir badhuset med lite härliga människor, lek i vattnet, bubbelpoolen, sola och basta lite och sedan förbi affären och inhandla lite gott till filmkvällen som äger rum här hemma. Det känns som att jag berättat om dessa planer flera gånger innan, kan det stämma? Nåja, jag är tjatig och glömsk av naturen så vad gör det! ;)

Ha nu en alldeles underbar fredag, för det ska jag ha! Här bjuder jag på senaste favoriten med Train.
With love/Cecilia




Inga kommentarer: