måndag 17 maj 2010

Brända bullar är min specialitet

Godkväll alla kära och mindre kära läsare!
Jag är både glad och bitter över många saker ikväll. En bitter grej är att jag brände halva satsen bullar jag har stått och kämpat med nu ikväll. Jag skulle ju baka för att kunna bjuda barnen och personalen på lite fika i morgon eftersom jag slutar då. Men, min bristande uppmärksamhet på ugnen resulterade i att jag nu sitter här med 4 bullar för lite, och få väl helt enkelt byta taktik. Glass får det bli istället, och hoppas på att barnen inte blir alltför besvikna. *s*
Glad är jag av precis samma anledning eftersom jag nu kan unna mig nybakade bullar med mjölk såhär på kvällskvisten. ;)
Bitter blir jag dessutom när folk ser en chans att utnyttja min snällhet och tar den...
De tre sista böckerna i Twilight-serien har jag dock fått låna av min kära granne Pernilla, så nu är min närmsta framtid säkrad. Tack snälla söta du!
Ännu en toppengrej att vara glad över är att jag, Nathalie och Martina ska gå på premiären av Sex & the City 2 nästa torsdag. Wohoo! Girls night out helt enkelt. Love it!


Jag satt och tittade på Unga mödrar på femman när jag kommit hem från praktiken. Det är ju ett jäkligt kul program att titta på, men jag blir tokig när jag ser alla sunkiga jävla brudar som står och bolmar cigarett efter cigarett med den stoooora gravidmagen i vädret. Har de inget hyfs där i Danmark? Det kanske bara beror på att de är allmänt korkade, vad vet jag... *drar alla över en kam*

Jag tog mig en promenad till Netto i vårvärmen (ja för visst har det varit härligt väder med värme och allt?!) och träffade på Barbie med sin enormt snygga följeslagare Ken. De stod framför mig i kön, och jag kunde inte låta bli att titta på Barbies jätteblonda, jättelånga, jätteraka, jätteperfekta och säkerligen jättelena hår. Hon hade högklackat och ett par jättesnygga, svarta leggings och en svart, ullig pälsjacka. Undrar om de kom direkt från Barbieville?
Jag la dock inte en gnutta energi på att flörta med killen hon hade med sig, jag gissar på att det inte är särskilt lätt att bräda Barbie herself... *s*

Jag känner mig tjock i halsen. Det känns liksom som om jag hade en klump där inne, som gör det svårare att andas emellanåt. Lite obehagligt måste jag påstå... Det kan väl bero på pollen? Jag har ingen direkt pollenallergi men brukar alltid reagera på diverse sätt under våren. Är det inte humöret eller känslorna som stormar, så är det förkylning, öronbekymmer eller annat tjafs... Ja, jag är nog lite allergisk när allt kommer omkring.

Nu ska jag strax bädda ner mig i min säng och läsa ut min bok innan jag ger mig på att läsa vidare på bok nr 2. Lovely!
Sov gott alla ni därute, och ta en titt på den här härliga videon innan vettja!
With love/Cecilia





Inga kommentarer: