torsdag 13 maj 2010

Busigt väder!

Hej på er!
Jag har bestämt mig för att skicka in en video till sista chansen (Idol) bara för att vara lite tjatig. Därför sitter jag o spanar på de klipp som folk lagt ut, och konstaterar nöjt att de flesta jag lyssnat på hittills är medelmåttor eller helt enkelt not så duktiga på att sjunga. Jag säger inte att jag är så jäkla bra själv, eller jo... Jag anser ju faktiskt att jag sjunger bra, annars hade jag ju inte åkt till Sthlm och sjungit. Någon självinsikt måste man väl ändå ha om man ska tvinga sig själv att så ute och frysa i en evighet... *s*

Prinsessan ligger och tar sin dagliga powernap efter att ha busat järnet med pappa Martin som kom på besök idag på förmiddagen. Jag var huslig och bakade scones som vi smaskade i oss innan Kelly tvingade honom att sitta på vardagsrumsgolvet och pussla ihop ett jättepussel. Rätta takter!
Det ser ut att ha ljusnat lite på himlen, och... *springer och kikar i fönstret* Ja, ta mig tusan! Det har slutat regna. :) Då slipper vi kanske se ut som två dränkta katter när vi anländer till mina älskade päron i eftermiddag! Värt att firas tycker jag... *s*


Jag skulle behöva en fet massage känner jag. Nacken och ryggen har inte återhämtat sig ännu efter helgen, och de där små pickande fåglarna med hammare som trakasserar folk i den där värktablettsreklamen (tar för givet att ni vet vilken jag menar) kommer ständigt på besök. Dessutom har jag minst en visdomstand på väg upp, så jag har en pillerknaprande period framför mig. Jag som i stort sett aldrig tar värktabletter annars (ja, för inte trodde ni väl att jag syftade på andra piller?!)... Har ju inte ens haft några (till mig) hemma på flera månader!

Det är väl dags att försöka få liv i min fina primadonna där inne i sovrummet, och ta en funderare på om det är värt att smyga ut i det fria och handla lite med risk för att himlen plötsligt öppnar sig och Indiska oceanen ramlar ner över oss... *s*
Ha en härlig dag!
With love/Cecilia


Inga kommentarer: