måndag 3 maj 2010

En tanke eller två...

Godkväll!
Idag har varit en hektisk dag, men en mycket lärorik sådan. :) Var uppe med tuppen redan klockan fem och iväg till jobbet för inventering. Det var faktiskt väldigt avslappnande att ägna ett par timmar åt att bara stå och räkna, räkna och räkna. Hade gott o väl kunnat fortsatt några timmar till, men var tvungen att rusa iväg till skolan och alla mina små barn.
På jobbet kom jag i lagom god tid för att få höra att någon, troligen en ur personalen, varit inne och stulit pengar vid upprepade tillfällen från en av kvinnorna där. Creapy! Tur jag vet att det inte är jag i alla fall, men nu tänker jag då vara väldigt försiktig med mina pengar när jag jobbar där i sommar! Eller så gör vi som man brukar, skyller på praktikanterna... Haha!

Jag höll i en stor del av småttingarnas skoldag, med både morgonrutiner, mattelektion, boksamtal och idrott. De var riktigt duktiga på dodgeball, och på onsdag ligger ännu en idrottslektion i mina händer. Härligt!
När jag kom hem var jag nästintill i matkoma. I brist på matlådor tog jag med mig en pulverdryck, en banan och två morötter, och det var tydligen inte tillräckligt för att hålla min kropp på en bra energinivå hela långa dagen. *s*

Jag blir så ledsen när jag får höra om saker jag inte kan besvara. Hade jag kunnat hade jag självklart satt på känsloknappen, men det går inte! Det enda jag kan göra är att finnas som en bra vän, lyssna när mina vänner mår dåligt, ställa upp när de behöver mig och hålla de löften jag lovat att hålla. Det gör så ont i mig att det ska vara jag som är problemet i just den här situationen, även om jag egentligen är medveten om att det inte enbart är mig det beror på att det blivit såhär. Jag är glad att man kan prata om saker och ting utan att det ska bli fel, men jag känner mig bara så otillräcklig...

Kelly är tydligen på väg att bli sjuk... Hon har ju varit dunderförkyld ett par dagar nu, men jag hoppas det vänder. Idag hade hon varit otröstlig när de kommit hem från dagis, gråtit hysteriskt, lagt sig på golvet och haft så ont i benen... Jag tror det är växtvärk, för det är något hon pratar mycket om numera. Alla vi som kommer ihåg hur den där förbannade växtvärken kändes kan nog lida lite med henne och alla andra stackars små barn som måste stå ut med detta... <3
På tal om det finaste på jorden, jag har länge vetat om att Kelly kan räkna. Hon räknar upp till elva (tolv om hon är på bra humör...). Häromdan när vi satt och läste i en bok med Nalle Puh som hette "räkna upp till tio", så frågade jag henne om hon kunde räkna antalet morötter på bilden. Jag hade ju inga större förhoppningar, men hon satte sig glatt och pekade från morot till morot "en, två, tre, fyra!" Då blir man lagom stolt mina kära läsare. :D

Hennes nya jacka från Ellos och mina fina ballerinaskor anlände idag. Perfekt, tänkte jag eftersom hon inte haft någon riktig jacka på ett tag nu. MEN... När jag pratade med M fick jag veta att han varit inne på Byxshop och lagt oförskämt mycket pengar på en ny jacka till henne idag. Det var ju jättefint av honom, men det kändes ju lite snopet eftersom han visste om att hon snart skulle få den jag beställt. Jag vet inte om jag ska spara den här och ha den som byte, eller skicka tillbaka den. Det känns ju lite onödigt kanske, men tål att funderas på...

Ikväll ska jag lägga mig tidigt, funderade på att ta en promenad men ångrade mig och valde istället att planera in lite kvällsläsning i sängen innan jag somnar. Härliga ensamtid *försöker*. :) Ha en underbar natt! Och btw, om jag inte sagt det innan, biljetterna till Sthlm på fredag är numera bokade och betalda! Can't wait!! :D
With love/Cecilia

Inga kommentarer: