söndag 2 maj 2010

Jahaja...

Så var det söndag kväll igen och jag sitter här och saknar redan enormt mycket. Varför tog jag inte vara på veckan som gått på ett bättre sätt? Det kommer gräma mig tills nästa gång hon kommer hem. Känner mig som en jävla surf*tta såhär emellanåt, men det är väl helt okej att få ha dåliga dagar/veckor/månader också. *s* Jag har i alla fall en händelserik vecka framför mig med lektioner, vänner och en resa till huvudstaden på fredag. Ska bli himla skönt att få komma bort lite och bara njuta av ledigheten lite. Bara biljettbokningen löser sig, men jag tror jag har något på gång här... ;)

Dagen började lika mysigt som igår, Kelly vaknade och smög in till mig och la sig bredvid mig i sängen. Där läste vi om Häxan Tipp och hennes elaka häxkatt, precis som igår, och busade lite innan vi gick upp och käkade snabbfrukost. Det var ju underbart väder så man kunde ju bara inte sitta inne och uggla!
Vi lånade päronens bil och hämtade upp Martina för en planerad färd till Karlssons i Högsby på Uppdrag Skoinköp. Kelly fick ett par svarta basketkängor med dragkedja och vi släppte loss på leksaksavdelningen, vilket resulterade i en del undrande blickar och mycket skratt från oss. *fnissar* Så underbart det är att kunna vara barnslig precis när man känner för det!
Dear God, don't you ever let me grow up!
Pga av lite förseningar och smärre missöden missade vi ljuspartyt hemma hos Jennie, men kom hem och hann packa och busa lite innan det var dags att cykla iväg till pappa Martin.

Efter att ha lämnat bilen hemma hos mamma o pappa igen valde jag att promenera hem i det vackra vädret. Finns det något härligare än att promenera lugnt i solskenet och lyssna på allt fågelkvitter i träden runtomkring. Försök slå det om ni kan! ;)

Nu sitter jag här med en stor popcornskål och ett glas pepsi. Jag blev positivt överraskad när jag ställde mig på vågen idag på morgonen och kunde notera att jag gått ner ett kilo sen sist. Jag som trodde jag skulle gått på mig en massa nu när jag ätit så mycket hela veckan. :D Så, med andra ord kan jag unna mig lite onyttigheter utan att så skuldkänslor. Toppen!

Jag måste sätta mig och se över planeringen inför morgondagen. Ska hålla i en lektion där jag ska förklara för ett gäng småttingar hur man kan använda sig av begreppen DRYGT och KNAPPT. *yeey* Det känns ungefär lika svårt som att försöka förklara för någon vad ett plus ett är... Jag borde verkligen lära mig att förklara såna där (för mig) superenkla men (för dem) svåra begrepp med tanke på att det förmodligen är det jag kommer ägna mig åt tills jag blir pensionär. *s*
Uppvärmningen i idrott känns inte fullt lika jobbig, jag gillar det där med lekar och redskapslektioner. Borde satsat på att bli idrottslärare istället, men med tanke på mitt underkända idrotts-slutbetyg (don't even ask...) hade det inte gått så bra...

Ha en fortsatt underbar kväll alla söta läsare!
With love/Cecilia






Inga kommentarer: