torsdag 13 maj 2010

Krig här och krig där

Det finns en man jag verkligen hatar här i Mönsterås. Han kommenterar då och då min blogg på nedvärderande sätt, och jag tycker det är pinsamt. Pinsamt för hans del, för om det är enda sättet han känner att han kan få uppmärksamhet på så tycker jag synd om honom. Jag förstår dock att han gör det, för jag kan omöjligt tänka mig att han har några vänner att ventilera sina tankar med. Dessutom tror jag bestämt att han är något mentalt handikappad. Stackaren... Tur att jag är så pass självsäker att jag kan skratta åt hans patetiska kommentarer. :D

Vi har haft en väldigt härlig eftermiddag, prinsessan och jag. Tog en lugn promenad bort till päronen och spenderade ett par timmar där innan vi återvände hem. Käkade tacopaj och skrattade för kung o fosterland. Lovely!
Hon somnade lite senare än vanligt, men hoppas att hon sover lite längre än vanligt i morgon då också. :)

Facebook är ett stort forum för allt möjligt, och inte minst för attacker av olika slag. Vid ett flertal tillfällen har jag sett tjejer attackera varandra på nedlåtande sätt, och jag förstår inte att de inte skäms! Nyligen var det en brud som slängde skit sådär lagom offentligt på en annan brud som dessutom råkar vara mamma till den skitkastande brudens pojkväns son. Ett ex mao för att göra det mindre krångligt... Ingen rök utan eld heter det ju, och eftersom jag inte är insatt i deras lilla krig kanske jag inte kan uttala mig mer än att jag tycker det är för JÄVLIGT att blanda in barnen i såna där diskussioner. Shame on you bitches!

Det är hög tid för mig att göra mig redo för sängen. Min bok ligger och skriker efter mig, och jag kan knappt vänta på att få fortsätta läsa! Sov sött.
With love/Cecilia

Inga kommentarer: