fredag 14 maj 2010

Lilla landet lagom

Hej på er alla!
Vaknade upp klockan åtta och insåg snart att dimman som låg runt husen utanför även hittat en väg in i mitt huvud. Känner mig låg och trött idag trots att jag är på någorlunda bra humör. :)
Vi smaskade en ordentlig helgfrukost, trots att det bara är fredag, och gav oss ut på lekplatsexpedition. Det var riktigt skönt ute, och regnet höll sig inne i molnen som tur var.
Vi promenerade mellan husen på Åsgärdsgatan här nere *pekar över axeln* och jag drömde mig bort en aning. Jag vet inte vad som är så speciellt med just det området egentligen, men jag är fast besluten att flytta dit en vacker dag. Det ser så härligt ut med alla små uteplatser, och jag tror inte jag skulle ha några större problem med att bo så tätt inpå mina grannar. Det gör jag ju nu också, inte sant? *blink*

Det började regna lite när vi var på väg hem, och jag lyckades övertala prinsessan om att skynda oss in och laga mat. Hon borde sova nu, men jag hör henne ropa lite emellanåt. Välling vill hon ha säger hon, men jag tycker inte att det är nödvändigt när hon precis ätit en portion med pasta och korv. Då vill hon inte ha den av hunger, utan snarare av ren vana...

Jag fick ett brev på posten från Konsumentföreningen idag. Man får tydligen köpa biljetter till Ölands djurpark för bara 175 kronor/person om man åker dit den 29 maj. Det är visserligen bluesfestival då, men eftersom jag ändå inte är barnledig kan vi ju hitta på något roligt istället. :) Jag har å andra sidan tänkt mig att gå ut en av kvällarna, med tanke på att det aldrig är så mycket folk i Mönsterås som under bluesen... *s*

Jag är fortfarande jävligt pissed på idioten som förstör mitt goda humör. Träffar jag på DIG ska jag helt klart kasta något hårt i huvudet på DIG! Idioten reagerar starkt varenda gång jag verkar tycka bra om mig själv. Låt mig göra det någon enstaka gång! Det händer liksom inte särskilt ofta...
Jag förstår bara inte vad han tjänar på att hålla på och fjanta sig som han gör. Skriver jag i bloggen att jag känner mig snygg, får jag höra att jag tror jag är något jag inte är. Skriver jag (som häromdan) att jag själv tycker jag sjunger bra, får jag höra att jag är så jävla dålig och borde sluta skämma ut Mönsterås. Folk pratar skit om mig, folk litar inte på mig, folk tycker jag är konstig, men vet du vad? Det är DINA åsikter om mig, du kan enbart föra DIN EGEN talan.

Personer som lägger mycket tid på att prata illa om andra och vara rent elaka, är oftast personer som är extremt missnöjda med sin egen tillvaro. Kom ihåg det...

Grejen är ju att jag inte tar åt mig och blir ledsen av det han skriver, men jag bli så jävla arg och förvånad över att han verkar tycka jag är så viktig att han frivilligt lägger så mycket energi på mig.
Sen vet jag ju om att det är strängt förbjudet att visa sig självsäker. Vi bor ju som bekant i Lilla Landet Lagom. Tycker du att du är bra på något, säg det för guds skull inte! Jag antar att jag känner att det är roligare att läsa en positiv blogg om någon som framgår som självsäker, än en blogg där skribenten inte gör annat än trycker ner sig själv. Tycker man inte om det jag skriver, sluta bara läs! Det gör jag om jag irriterar mig över någon. Varför ens lägga tid på att läsa om någon som skapar så mycket irritation?

Jag ska byta om och invänta min syster som är snäll och ställer upp som barnvakt medan jag jobbar idag. Hoppas eftermiddagen kommer fyllas av många glada människor, så jag är på bättre humör när jag kommer hem... *s*
With love/Cecilia

Inga kommentarer: