fredag 28 maj 2010

På spåret med Kelly och Cecilia Brötte!

Hej på er alla galningar därute!
Jag fick höra att någon blivit våldtagen här i Mönsterås igår. Så otäckt! Och vilken jävla tur att det inte var jag! Sånt där händer när man minst anar det. Ett bra tips jag hörde från en tjej vars kompis blivit utsatt för ett våltäktsförsök: Släng upp armarna och säg att du ger dig, men att du måste tala om för honom att du har HIV innan han börjar.
Den killen sprang åtminstone långt bort, men han kunde ju lika gärna gett ett stort leende och sagt att det har minsann han också. Jobbigt läge helt plötsligt... *s*

Vilken underbar dag jag och Kelly haft idag! Verkligen på alla sätt och vis. Tog en raggartur med cykeln och handlade lite cider till mig inför morgondagen innan vi cyklade vidare ut till spåret. Ägnade sedan en lång stund av förmiddagen åt att ströva runt på skogsvägen och titta på diverse blommor och småkryp. Ett rådjur och en orm lyckades vi också få se! Kelly gick faktiskt mestadels, men fick vila benen lite genom att rida på mina axlar emellanåt. Vad jag trivs i hennes sällskap! Vi har verkligen roligt tillsammans, och det värdesätter jag mest i världen. Kärlek. <3

Hann betala mina räkningar och sånt tjafs innan det var dags att ta sig ut på köpingen och lyssna på lite musik. Upptäckte ganska så fort att vi aldrig skulle kunna ta oss fram med vagnen på storgatan trots att det inte var överdrivet mycket folk... Ringde Pullan och fick tillåtelse att parkera den hemma hos hennes mamma innan vi tog sällskap med dem ut på köpingen bland folket. En runda eller två hann vi med innan det var dags att gå hem. Härligt väder var det ju också! :)

Det blev sen nattning idag, fördröjt med en hel halvtimma, men då passade vi på att mysa ihop oss under en filt i soffan och smaska chips och geishachoklad. Vilken bra avslutning på en underbar fredag!
I morgon åker vi till Ölands djurpark ganska tidigt, och sen är det väl risk för att jag stressar ihjäl mig och inte hinner skriva något under eftermiddagen... Ska hem till Pullan och hennes familj och grilla innan vi förhoppningsvis (ja, för man ska aldrig vara så säker...) ger oss ut på köpingen och avslutar kvällen på Hvitan. I värsta fall hörs vi i alla fall på söndag, det lovar jag! :D
Ha en fortsatt underbar helg alla ni läsare, för det ska jag ha.
With love/Cecilia

Inga kommentarer: