onsdag 19 maj 2010

Små viktiga personer

Hej på er!
Klockan blev alldeles för mycket, vilket säkert inte var meningen från första början. Jag gick över och hälsade på en vän jag sällan träffar. Vi drack ett glas vin, pratade massa skit, svullade ostbågar och bara umgicks. Jag hoppas innerligt att vi båda ska bli bättre på det där som kallas kontakt. Man behöver dem verkligen, de där små viktiga personerna som kallas vänner. <3

Jag trodde inte det skulle kännas så tungt att vara inne i skolan igen. Det gick såklart jättebra, men bara att behöva ta sig upp och iväg till bussen är en vana som tydligen måste fräschas upp. Nu har man ju varit så bekväm med att kunna gå till och från praktiken varje dag, men jag behöver som tur är bara pendla i två veckor till innan SOMMARLOVET börjar. Ja, jag väljer att kalla det sommarlov, eftersom jag kommer vara mer eller mindre ledig i tre veckor innan mitt semestervik i charken börjar. Härligt!
Jag ägnade ett par timmar i biblioteket innan jag gick in till stan för att möta upp min lunchdejt. Vid det laget var blodsockernivån så låg att det kändes som om jag skulle hamna i koma. Två mackor och ett äpple var tydligen inte fullt så tillräckligt på en dag som jag tänkt mig... *s*
Jag blev bjuden på buffén på Zorbas, och fick efter ett par timmars småpratande skjuts hem till Mönsterås. Tack!

Något måste gått fel vid hemfärden, för under resan blev jag så jäkla åksjuk att jag inte visste varken ut eller in. Jag blir aldrig åksjuk annars, men nu snurrade det i huvudet, illamåendet var ett faktum och jag nästan kallsvettades. Det fick helt enkelt bli ett par timmars vila när jag kom hem! La mig i sängen och vaknade av mobillarmet två timmar senare. Illamåendet fanns där fortfarande, men huvudet kändes klart och jag skulle nog överleva kvällen trots allt... *s*

I morgon ska jag unna mig en sovmorgon - den första på evigheter känns det som - och dagen ska ägnas åt många saker, nödvändiga som roliga.
Sov så gott mina älskade läsare!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: