torsdag 6 maj 2010

Update från livet

Godkväll på er!
Förlåt så hemskt mycket för min frånvaro här på bloggen den här veckan. Jag ska försöka bättra mig till nästa vecka... Det har varit rätt så skönt att slippa detta blogg"måste" ett tag faktiskt, och jag anser väl att jag inte haft särskilt mycket att skriva om i alla fall. Jag har mest varit deppig och upptagen, så ni har inte missat något särskilt... *s*

Idag skriver jag dock, för sen får ni vänta ända fram till söndag i bästa fall på ett inlägg från mig. I morgon åker nämligen jag och Sanna till Stockholm på semester i några dagar. Det ska bli ett äventyr vi sent kommer glömma, det är jag övertygad om. :D 11.40 går bussen från Kalmar, och sedan ska vi bosätta oss i Järfälla hos en kompis till Sanna. Can't wait!!
Innan dess ska jag åka till min kära lilleputtklass och köra en lektion med dem, trots att jag nog borde tagit ledigt hela dagen för att slippa stressen. Tycker ändå inte att det känns särskilt stressigt just nu, och jag ska packa allt jag kan ikväll så att allt är färdigt när pappa hämtar upp oss.

Den här dagen började inte bra alls. Efter att jag gjort mig i ordning, fixat frukost och satt mig i soffan för att äta började jag stortjuta och höll på länge innan jag lyckades sluta. Jag hade ingen aning om varför jag kände som jag gjorde, det kom liksom från ingenstans. Resten av dagen i skolan kändes huvudet som om det vore uppstoppat med bomull, och flera gånger var jag på gränsen till tårar... Inte förrän jag slutade och cyklade hemåt började energin komma tillbaka, och jag har sedan dess varit på någorlunda bra humör. De oförklarliga känslostormarna fick sig en förklaring när jag fick mens idag (typiskt nog!!!) så nu hoppas jag att denna jävla PMS kan lugna ner sig... *fnyser*

Det är dags att packa klart allt på listan och sedan krypa ner i sängen med mina lånade Twilight-bok. Underbart att jag hittat tillbaka till läsningen! Man mår ju så himla bra av att få lämna den här världen för en stund och bara drömma sig bort...
Ha nu en helt underbar helg med massor av bus och kärlek, så hörs vi snart igen!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: