tisdag 18 maj 2010

With a teardrop in my heart

Heeej!
Jag sitter och njuter av en kopp kaffe till tonerna av Lady Gagas paparazzi. Idag slutade jag min praktik, och det är med blandade känslor jag fortsätter mot sommaren. De hade gjort ett jättefint häfte till mig med texter om sig själva och fina teckningar. Flera av barnen hade skrivit att de älskar mig och kommer sakna mig, och det var ett under att jag inte började gråta. Nej, jag behåller tårarna inombords och hoppas på att jag kommer få träffa dem igen. De har alla hjälpts åt att få mig att utvecklas något enormt och fått lära mig massor om mig själv! <3
Vi promenerade till biblioteket och nostalgin var ett faktum. Det var till och med samma bibliotekarie som presenterade böcker som det var när jag var i deras ålder och satt där på täcket och lyssnade på handlingen i alla spännande barnböcker.

Jag fick sluta en och en halv timme tidigare än vanligt på tisdagar, och har sen jag kom hem ägnat mig åt teven, katterna och kaffe. Det är tänkt att vi ska ha tjejkväll ikväll, Martina, Sanna och jag, men det beror lite på när Sannis kommer hem från jobbet i stan. Kanske borde sysselsätta mig med en promenad innan? Det är ju så härligt väder att man inte vill sitta inne och uggla!

Min mage strejkar en aning och jag kan inte äta frukost längre. Jag förstår inte riktigt vad det beror på, jag får helt enkelt jätteont i magen när jag äter vid vissa tillfällen, och jag skulle nog kunna klara mig helt utan mat som det känns nu...

Ja, nu har jag bestämt mig. Det blir promenad och en sväng in i duschen innan jag förhoppningsvis tillbringar kvällen i trevligt sällskap. :)
Puss på er/Cecilia




Inga kommentarer: