söndag 27 juni 2010

Barnfri?

Näh, jag gillade inte ordet. Fri från Kelly är inget jag frivilligt skulle välja att vara, men lite ledig givetvis! Jag känner att jag kan behöva sova några hela nätter i sträck. Prinsessan Kelly har nämligen gjort det till en vana att vakna väldigt tidigt (ibland mitt i nätterna) och komma in till mig och kräva välling. "Jag vill ha välling!" säger hon. "Mmmm" yrar jag. "Gå och gör välling då!" gormar hon och sliter av mig täcket, och jag anser mig besegrad.
Visst somnar hon ofta om en stund när jag bär in henne till sin egen säng, hon sover nämligen inte i min. Det är tydligen för trångt, om man nu kan ha det trångt i en 1.80-säng fylld av enbart en mamma och en två-skitar-hög liten brud...

Men med tanke på att vi bråkade en hel del innan vi gav oss iväg till pappa Martin så känns det inget vidare att ha blivit barnledig just idag! Hon har fått för sig massa dumma konstigheter såsom att spotta ut tuggad mat på golvet. Det gör mig totalt vansinnig eftersom det dels är jävligt äckligt och jag tycker ju faktiskt att hon är tillräckligt gammal för att förstå att hon kan spotta ut på tallriken om maten nu är så förskräckligt äcklig. Det blev ingen glass för henne på vägen till pappa kan jag ju be att få tala om! Det var min muta: "äter du upp maten utan att spotta så köper vi glass på väg hem till pappa". Hon höll inte sin del av avtalet och då håller jag absolut inte min. Jag köpte glass när jag lämnat av henne istället. *elak*

Nu ikväll har jag hunnit diska, dammsuga, duscha (efteråt upptäckte jag att jag hade "tvålat" in mig med min bodylotion!) och dricka kaffe. Jag tror jag ska käka en macka innan pullan kommer förbi och säger hej. :)
I morgon väntar en schemalagd ledig dag, men sån tur har jag förstås inte. Nej, jag ska göra kassan osäker och göra kunderna upprörda med min extrema långsamhet. Alltså: jag ska ägna några timmar i KASSAN istället för i charken. Jag har fått några jourhelger som då innebär lite kassasittande, och då måste jag såklart vara uppdaterad med de nya PLU-listorna och fräscha upp minnet lite. Visst är det jäkligt roligt, men det är inte alla kunder som har vare sig tålamod eller överseende med att jag är oerfaren. Tur det finns fler kassörskor än mig att välja på då...*s*
Tack och lov ska jag bara jobba i tre timmar på sin höjd, så jag kan ägna resten av dagen åt sol, bad och grävning. ;)

Dags för en macka innan jag svälter ihjäl.
Kärlek till er/Cecilia

Inga kommentarer: