fredag 4 juni 2010

Besök från norr och ändrade planer

Godkväll alla kära läsare!
Jag har spenderat halva dagen i solen igen, och känner mig både helstekt och underbar på samma gång. Solen gör underverk med både huden och humöret. Lovely!

I eftermiddags fick jag besök av min härliga vän från Norrköping! Han var nästan lika lång som jag förväntat mig (är ju inte riktigt van vid nästintill 2 meter långa killar), och hur mysig som helst!
Jag vart nästan lite nojig när jag satt på balkongen och höll utkik efter honom. Det körde förbi den ena bilen efter den andra som matchade hans beskrivning av sin, och i varje bil satt någon som inte alls såg ut som jag förväntat mig att han skulle se ut. Jag har ju aldrig bjudit hem någon som jag aldrig träffat irl förut, så det var lite läskigt. *s* Tack och lov såg han ut precis som jag trodde att han skulle göra, och var precis lika trevlig. :)
Vi kramades och gav oss ut på en promenad i solen. Handlade glass nere i hamnen och promenerade runt en stund tills vi återvände hem till mig och lagade tacos. Han hade plockat med sig några filmer jag fick välja bland. Hancock med Will Smith fick det bli, så den ägnade vi oss åt nu ikväll. Han hade dessutom köpt med sig Avatar som jag fick i påhälsningspresent. :)
Innan tio återvände han hem till Norrköping i sin coola bil. Och nej, han åkte inte hit enbart för min skull, hans syster tog examen i Kalmar idag till på köpet. :)



Planerna för resten av helgen ändrades brutalt och hjärnan vill inte riktigt ställa om sig. Det blev ingen utgång så jag var snäll och gick med på att förkorta min barnlediga vecka ytterligare. Det var tydligen något väldigt lockande i morgon, så jag tar hem prinsessan redan i morgon bitti så x:et kan roa sig istället. Självklart blir det jättemysigt, men jag har alltid lite svårt med snabba omställningar oavsett om det handlar om en ledig dag som plötsligt blir en arbetsdag eller en barnledig helg som plötsligt blir en icke barnledig helg.
Jag kan dessutom behöva låta plånboken vila upp sig lite och bli lite tjockare innan nästa utgång samtidigt som att Kalmariterna kan behöva få glänsa lite utan mig. ;)

Detta innebär i sin tur att jag borde gå och lägga mig nu så jag är pigg och glad i morgon. Hoppas ni haft en härlig fredag med massor av mys i solen! Jag ska bjuda er på TVÅ fantastiska låtar som åtminstone får mina ben att vilja rycka iväg i en hysterisk tango. Eller nåt liknande... *s*
With love/Cecilia




1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt att jag sabbade partyplanerna :( Men min hjärna liksom din blir kaos av snabba förändringar och jag har inte haft tid / energi att planera något party... Men att få vara mamma är mer värdefullt och du kommer ändå att ha en härlig helg <3 Nästa gång får vi planera lite bättre så att allt är klart när lördagen kommer... Ha en härlig helg! *kram*