onsdag 23 juni 2010

Cecilia och mysteriet med de otillgängliga

Godkväll!
Jag är så trött att jag knappt vet ut eller in. Det var jobbigare att slängas in på jobbet mitt i lunchrasterna än jag hade förväntat mig. De hade varit i stort behov av extra personal hela dagen tills dess, och allt var en enda röra. Pedantmoster som jag är började jag ju skura, skrubba, torka och plocka överallt för att försöka få lite ordning och reda i midsommar-handlar-kaoset. Det var ingen lätt match ska ni veta, för när man väl lyckats få i ordning kom en storm av kunder och charken såg lika rörig ut snart igen... *suckar* Det bästa av allt är ju att det är så jäkla roligt att jobba när det är stressigt och mycket att göra! :)

Jag tänkte försöka reda ut mysteriet med de otillgängliga a.k.a. de upptagna killarna. På något mystiskt vis lyckas jag dra till mig otillgängliga killar som hundskit drar till sig spyflugor (inte för att jag nödvändigtvis behöver jämföras med hundskit...). Ja, för något vidare bra är dem ju inte, de där som hejdlöst flörtar och stöter utan en tanke på den stackars flickvännen som befinner sig hemma, eller kanske till och med står bredvid och inte säger något.
Och vet ni vad det allra märkligaste och kanske värsta är! Jag dras märkligt nog lika mycket tillbaka. Jag vet inte om det handlar om trygghet. Med en upptagen kille kan man flörta och få bekräftelse utan att behöva oroa sig för att det ska bli något mer seriöst. Jag skulle inte vilja satsa på en kille som gör något sådant mot en redan existerande flickvän eftersom det tyder på vad för sorts människa man är bakom den fasaden. Vad är det som säger att han inte skulle göra detsamma mot mig när han tröttnat? Såklart han skulle, och jag anser mig vara värd mer än så. Hjärnan är allt bra konstig ibland...

Just nu har jag suttit och tittat på en dokumentär på femman. "Dawn goes lesbian" hette den, och handlade om en tjej som ska utforska den lesbiska världen en smula. Visste ni om att 1 av 3 tjejer fantiserar om sex med andra tjejer?! Inte illa...

Det kommer inte bli någon sen kväll ikväll. Jag måste fortsätta läsa, biobiljetterna till Eclipse är redan bokade och jag MÅSTE läsa klart boken...
Det var längesen jag bjöd på en låt, så jag tänkte dela med mig av den här som spelas mycket på radion. Jag gillade den från första början, och visst är den fin! :)
Kärlek till er/Cecilia




1 kommentar:

Anonym sa...

hmmm en intressant inlägg av dej om angående upptagna killar som flörtar me dig:)
varför du dras till dom de kan nog vara så som du säger om dig själv...
När det gäller andra killar.. så finns det säkert sina skäl till det...
jag skulle gissa på den lilla erfarenhet jag har av sånt, att många som flörtar, trots att de är upptagna... en del söker spänning, en del söker bekräftelse, en del söker kicken av att göra nåt tabubelagt. några söker en älskarinna och sen finns det dom som säkert inte ens har någon bra ursäkt ens alls...
i vilket fall så håller ja me dig i vissa avseenden..
finns ett uttryck som säger en gång otrogen alltid otrogen. de stämmer dock ej...
om någon har bestämst sig för vara otrogen planerad eller oplanerad så finns det säkert skäl till det...kan vara dåligt hemma å då söker man nåt som ä bättre eller så kan de vara som jag sa innan, nåt annat som kanske inte alls är så snällt...som är orsaken...
I vilket fall... en person kan ej vara otrogen utan att någon motpart är delaktig i det hela...
så om du då ej faller för upptagna så kan du då alltså inte bidra me nån skada;)

Hehe så nu har jag sagt mitt utan å säga för mycket:P