lördag 12 juni 2010

Det är en blåsig sommar vi har

Ja, jäklar vad det har blåst idag! Vi var ute en sväng på förmiddagen och lekte på skolgården här bakom knuten. Då blåste det friskt och man kände lungorna fyllas av frisk, underbar luft! Trots att vädret verkar ha PMS, så är det för omväxlings skull ganska skönt att slippa det där gråmulna, ständigt småregniga vädret...
Vi tog en promenad på eftermiddagen förbi Netto, jobbet och Statoil. Innan vi gick sken solen och det såg varmt och skönt ut, så vi klädde oss i tunna jackor och sommarskor både jag och Kelly. När vi kommit femtio meter hemifrån började det storma och regnet öste ner. Toppen... *s* Det gick såklart över efter en stund så vi klarade oss utan att drunkna.

Prinsessan har gått utan blöja mer än vanligt idag! Tog av henne den när vi gick upp idag på morgonen, och lät henne gå utan till eftermiddagen. När vi var ute och lekte, och när hon sov på dagen hade hon alltså ingen blöja, och klarade sig utan olyckor! Jag glömde helt enkelt bort att ta på henne en när hon skulle sova, i vanliga fall brukar hon ju få ha en på sig då... Duktiga hjärtat!

Jag tänker skippa datorn nu ikväll, jag har nämligen bokat in en dejt med Edward och Bella i Twilight. Jag hade inte hyrt film på flera år, så nu tyckte jag det var dags! Popcornen ska poppas, colan ska hällas upp i ett gigantiskt glas, mysfilten ska fram och filmen ska på. Först då har jag en komplett lördagskväll! :)

Jag känner mig i ärlighetens namn inte ens peppad till att skriva ikväll, så jag avslutar med några kloka ord från Pippi Långstump:
Att spela trumpet utan trumpet är det svåraste som finns, det är det inte många som kan...
Ha nu en underbar kväll!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: