tisdag 15 juni 2010

Ett välbehövligt äventyr

Påslakan. Gardiner. Växter. Äggkoppar. Diskborstar. Penslar. Lasyr. Somriga nagellack. Rullgardin. Ja, det är lite av grejerna jag återvände med från vårt äventyr i Kalmar idag! :) Nu har Kellys prinsessrum blivit ännu mer prinsesspimpat, köksmöblerna is about to be laserade i vitt, och vi kan äntligen äta kokta ägg ur äggkoppar. Det är underbart och välbehövligt med en tur till Ikea lite då och då!

Sanna har precis varit här på en sen tisdagsfika, och vilken tur att vi båda är lediga i morgon med tanke på hur sent vi avslutade. :) Helgen är något planerad, och förhoppningsvis kommer den bli lika härlig som det känns!
Mitt huvud har krånglat idag. Det gör det förvisso alltid på ett eller annat sätt, men idag vaknade jag upp med en knivig huvudvärk. Inte ens två alvedon kunde lindra värken, men jag klarade mig igenom dagen i alla fall. Jag som aldrig har huvudvärk annars, inte konstigt att jag lider när det plötsligt händer... ;)

Mamma har lovat mig sol i morgon, och jag hoppas innerligt att hon har rätt! Jag satt ute på balkongen och putsade några köksstolar med sandpapper ikväll, men antar att det återstår många timmars jobb för att få dem lasyrvänliga. Provade att måla ett lager på ena stolsbenet men det blev inte bra alls. Jag kämpar vidare med att vara en självständig handywoman, och tänker dessutom försöka få upp mina rullgardiner så snart som möjligt! Persiennerna i mitt sovrum fungerar dåligt, och ibland får jag inte ner dom mer än till hälften, vilket blir lite jobbigt om solen skiner starkt på morgonen och man vill sova... *s*

Nu ska jag bädda ner mig och mitt värkande huvud i sängen och kanske smygläsa lite i boken jag absolut måste hinna läsa klart innan biopremiären den 30 juni. Jag räknade ut igår att jag behöver läsa i snitt 35 sidor om dagen för att hinna, och det tänker jag jobba stenhårt på!
Hoppas ni har haft en lika härlig dag som jag haft, kära läsare!
Sov sött så hörs vi i morgon igen. :)
With love/Cecilia

Inga kommentarer: