måndag 14 juni 2010

Grannfejden á la Ljungnäs

Jag har precis städat lägenheten grundligt, och tvättat lite. Inte illa för att vara måndag och kväll till på köpet! ;)
Det kommer nog bli krig här snart om inte min kära granne slutar vattna hela min balkong minst en gång om dagen. Han har tydligen massor av blommor på sin, och såklart måste han vattna dem! Men han behöver inte göra det så att det drabbar mig. Mina blommor förra året ruttnade till sist av alla enorma mängder vatten som öste ner från hans vattningar. Är jag hemma flyttar jag såklart på blomlådan, men jag är ju som bekant inte alltid hemma särskilt ofta...
Nu hade jag lagt ut alla mina mattor medan jag dammsög och torkade golvet, men så plötsligt hör jag det droppa utifrån. Mycket riktigt... Min granne hade tydligen bestämt sig för att hjälpa till lite med städningen genom att vattna mina mattor. Underbart!
Jag får väl helt enkelt bita ihop och knacka på och berätta om problemet. Det finns tillräckligt med krig här i världen för att jag ska behöva starta ett för en sån här grej... *s* Dessutom är han garanterat inte ens medveten om vilka problem han orsakar mig, trots att jag gormar som en galning varje gång jag måste rusa ut i vattnet och rädda både blommor och mattor...

Nu ska jag strax ge mig ut och ropa lite på min vackra man, sätta upp lite lappar och sånt... Blir nog sängen när jag kommer hem, i morgon är en lång, spännande och härlig dag. Det känner jag på mig. :)
Jag bjuder på ännu en låt, en underbart vacker sådan av John Mayer. Enjoy!
With love/Cecilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är faktiskt Tom Petty som gjort låten!

Cezeline sa...

Jaha! Det hade jag inte en aning om. Jag hade aldrig hört den innan, men tyckte den var så väldigt fin. Tack för upplysningen! :)