fredag 18 juni 2010

Hon med skinkorna

That would be me, I guess... Jag älskar mitt jobb, behöver jag upprepa det? Nope, men jag kan ändå berätta om allt beröm jag fick från de senaste veckornas manliga tillskott i charken. Boris. En av tidernas härligaste typer, och det känns bittert att bli av med honom eftersom han har lättat upp stämningen avsevärt bland alla bitches. Jag gillar alla mina arbetskamrater, men för många kvinns på ett och samma ställe kan aldrig sluta bra... *s*
Boris avskedskommentarer till mig var helt klart så jäkla fina, och jag blev så glad att hälften vore nog. Jag vet att jag är duktig på det jag gör. Jag vet att jag är en jävel på service. Och jag vet att (de flesta) kunderna gillar mig. Det betyder dock inte att man behöver få en knuff uppåt på självförtroendeskalan nån gång ibland, och det lyckades fina Boris med idag. Tack!

Kvällen har jag ägnat åt mina stolar, en kall, underbar cider (eftersom jag är barnledig en såhär vacker fredagskväll) och bra musik. Att sitta och putsa på möbler hela kvällarna kanske inte låter särskilt kul, och det är det väl inte heller... Men att kunna sitta ute i friska luften, titta på omgivningen, lyssna på musik och bara tänka sig bort samtidigt som man får möblerna sandpapprade är en oslagbar kombo! :)

Morgondagen har planerats grundligt, och jag känner på mig att det kommer bli den härligaste partykvällen på mycket länge! Blir det dessutom bra väder kan inget stoppa oss! :D
Jag tänkte sätta en stor, fet punkt för idag och kanske tvinga in mig i duschen. För att undvika att morgondagen sovs bort, så borde jag gå och lägga mig i tid dessutom... *s*
Kärlek till er/Cecilia

Inga kommentarer: