torsdag 24 juni 2010

Makeover

Hej mittinatten!
Jag är precis på väg ner i sängen efter att ha utfört en smärre makeover såhär på torsdagskvällen. Mitt hår skiftade färg och blev... allt annat än rött. Det var förvisso precis vad jag hade tänkt mig - att det inte skulle bli rött - men såhär?! Nåja, Martina (som var här på besök ikväll) konstaterade att jag numera såg ut som henne i håret, och var nöjd och glad. Och jag tänker inte klaga. Jag är annorlunda, och totalt övertygad om att jag kommer vara rödhårig igen om bara några månader. :)
Mina tånaglar har också fått sig en makeover och är numera orangea. Fräsigt va! *s*

I helgen är det som bekant midsommar och det märktes klart och tydligt på jobbet idag. Herreminjesus vad folk hetshandlade! Det var inte många lugna stunder på hela dagen, och min hjärna fick en kollaps när vi äntligen var klara och fick gå hem. Inte förrän flera timmar senare kände jag mig lite pigg, men tröttheten övergick istället i ren frustration över dagispersonalen som inte såg till att Martin fick med sig Kellys snuttefilt och napp hem (ja, för Martin hämtade upp primadonnan på dagis för att få spendera några timmar med henne tills jag slutade jobba...). Trots att hon bara använder det när hon ska sova så är det ovärderliga grejer att ha till hands om prinsessan är övertrött (speciellt nu såhär i midsommartider när man kanske inte vill behöva stressa hem så fort hon närmar sig trött-stadiet...) eller ramlar och slår sig. Hon fick en tillfällig snuttefilt som får gälla tills på måndag när hon har möjlighet att få tillbaka sina grejer igen. *muttrar*

Martina var här ikväll som jag skrev! Vi satt på min balkong och fikade varma mackor, te och resterna av morotsmuffinsen jag hade kvar. Mycket mysigt! <3
Och i morgon är det midsommarafton. Vad ska brudarna Brötte hitta på då tro? Ja, vi ska nog ta oss en sväng till Oknö och dansa runt midsommarstången innan det blir en tur till päronen och en sväng förbi Charlotte och Paul på vägen hem. Det kommer bli en bra dag med fint väder. Jag slutar aldrig hoppas... *s*

Nu ska jag bädda ner mig så jag är pigg och har MASSOR av energi över till jag-kan-själv-diskussioner, stress och små grodorna. Jag hoppas ni alla kommer ha en underbar dag med massor av sill och grillat!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: