torsdag 10 juni 2010

Oliver, plommon och studenter

Hej där!
Vilket hemskt väder vi har haft här i krokarna idag, tycker ni inte! Det gör ju att man känner sig galet frusen och trött...
Kelly var uppe med tuppen idag som vanligt, men vi tog oss en ordentlig mysmorgon innan vi cyklade iväg till hamnen och träffade Belinda och Wilma en sväng. Jag fick alltså spara min kaka till Nathalie som också stod på dagordningen. Hon stannade visserligen inte särskilt länge, men hon hade med sig raggmunkar till oss. Har man med sig mat så är man alltid välkommen hem till mig! :P

Igår glömde jag tipsa er om något underbart gott! Jag har kämpat med att lära mig äta oliver, bara för att det känns så vuxet att göra det. *s* Nej, skämt åsido, jag vill gärna kunna äta allt och har märkt att om man kämpar tillräckligt hårt kan man lära sig äta i stort sett allt. Så, jag har lärt mig äta oliver!
I charken har vi börjat sälja två sorters fyllda oliver (gröna dessutom), med fetaost resp. pesto. Jag blev såklart tvungen att smaka (man ska ju veta vad man säljer, eller hur!), och det slutade med att jag köpte med mig en burk med några av varje. Så himmelskt gott!

När prinsessan hade somnat för kvällen fyllde jag upp badkaret med skitvarmt vatten och en plommonbadbomb. Njöt av värmen, rakade benen och duschade med plommonduschcreme. Tog hand om mina torra fötter och smorde in hela kroppen med plommonbodylotion.
Resultat: Jag är superlen om hela kroppen och luktar som ett stort plommon. Underbart!

På teven visar dom invigningskonserten för fotbolls-VM i Sydafrika. Rytmerna i den där musiken är ju helt sjuka! Det spritter i benen och jag vill också stå där på scenen och skaka loss i äkta Afrika-anda. Kanske borde börja med afrikansk dans och skaffa mig afrokrull? Ja, jag tror faktiskt jag skulle blivit en riktig gospelafrikan om jag inte hade slutat som en blek rödtopp från kalla Sverige istället. Visst är det ironiskt ibland, det där ödet... *s*

I morgon tar min bror studenten, och jag har planerat en förmiddag med matlagning. Har fixat en fin blombukett piffad med några uppblåsta kondomer. Jag tror han kommer bli överlycklig! ;)
X:et är ju en del i familjen så självklart kommer han också vara där. Han vart inne på Spelcaféet och köpte en godiskorg (de gör jättefina sådana på det stället!), mer än så får han inte i studentpresent.
Visste ni förresten att man från början inte ens firade att man gick ut gymnasiet? Man kan inte ens kallas en äkta student om man inte tar examen från en högskola eller ett universitet. Det där med att fira storslaget när någon slutar gymnasiet är ju något som vi kommit på för att belysa att man faktiskt klarat sig igenom alla jobbiga skolår, och visst var det ett bra påhitt! ;)
Något överskattat tycker jag dock, för har man inte tänkt plugga vidare och om man inte lyckas få något jobb så hamnar man mittemellan pengasystemet och har ingen rätt till bidrag eller andra pengar förrän man fyllt 20. De kanske har ändrats, vad vet jag... Jag har ju alltid haft en sån hiskelig tur med jobb, nästan fått dem kastade efter mig. Lucky me! ;)

Nu ska jag lägga ner för idag. Sov sött!
With love/Cecilia

(BTW! Idag gjorde Kelly nr 2 på toaletten och jag blev så jävla stolt!!! Ja, man blir rätt galen när man blir förälder... :P)

Inga kommentarer: