onsdag 9 juni 2010

Pengar är kärlek

Ja, vem hittade egentligen på det där med att pengar inte är allt? Utan pengar kan man inte unna sig något. Har man inga pengar kanske man inte ens har någonstans att bo, eller någon mat i sitt ej existerande kylskåp. Fråga en uteliggare om vintern om han/hon är lycklig. Det finns säkert de som nöjer sig med lite, men för de allra flesta här i världen betyder pengar oerhört mycket. Nästintill allt! Har man gott om pengar har man råd med en ordentlig bostad, god mat, nya saker och äventyr. Sånt gör åtminstone mig lycklig. :)
Ja, självklart kan man vara minst lika lycklig om man har lagom mycket pengar, en lagom bra bostad, lagom mycket mat i kylen och lagom mycket över till äventyr. Vänskap, familj och kärlek är såklart en säkrare lyckokälla, men jag menar att pengar också är enormt viktigt för att man ska må bra! Copy?

Vad jag egentligen ville komma till var att jag har lyckats skrapa ihop lite extratider i juni som betyder ganska mycket pengar. Enbart röda dagar som ger dubbelt betalt, and I love it! Nu på söndag, midsommardagen och söndagen efter midsommar är mina, och de är helt klart min räddning för juli. Det är otroligt hur saker och ting löser sig för mig! *peppar peppar*

Kelly hade det jättemysigt med min lillasyster och hennes kompis medan jag jobbade. Hon är som en i gänget, och de verkar gilla hennes sällskap lika mycket som hon gillar deras. :)
Det är väldigt enkelt att få henne i säng nu om kvällarna. Hon får bara ha nappen när hon ska sova, och när hon börjar bli trött tjatar hon inte om något annat än att få gå och lägga sig. Perfekt. ;)
Jag har ägnat kvällen hittills åt att baka en sockerkaka med smält choklad. Yummie! Vi ska få finbesök i morgon, så jag måste ju ha någonting att bjuda på! Fröken Belinda och hennes vackra Wilma kommer hit för att leka lite. Underbart!

Innan jag bäddar ner mig, måste jag bara ge er (som inte sett den än...) chansen att få bevittna Lady Gagas video till låten Alejandro. Är det bara jag som tycker att det är det konstigaste och mest sjuka som någonsin gjorts?



Sov sött!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: