tisdag 8 juni 2010

Skattepengar och en översocial gangsterbrud

Godkväll!
Jag har suttit och blivit bitter när jag läste på fb att de flesta har fått sina skattepengar och planerar grundligt vad de ska göra med alla sina pengar. Jag har också fått mina pengar men inte kan jag ta en välförtjänt tur till ikea och shoppa upp dom! Jag tror inte ens jag kan unna mig en ny tröja, utan satte över vartenda öre på mitt sparkonto. Jäklar vad jag tycker synd om mig själv! Jag kan dock stolt säga att jag kommer kunna betala alla mina räkningar i juni. :)

Kelly var på dagis några timmar på dagen idag, och jag spenderade min lediga tid till att handla mat med mamma. Min stora lillebror tar studenten på fredag om jag inte tjatat om det tidigare. :) Mamma betalar maten och jag lagar den, visst låter det som en kanonidé! Lovely.

Hämtade upp prinsessan vid tre, och fick bevittna vilken liten ligist hon egentligen är! Jag följde med in i kuddrummet på dagis och skulle titta på Kellys och en annan flickas koja. En liten kille var där inne och hade hunnit riva den innan jag fick se. Kelly blev svart i blicken och gav honom ett par rejäla bitchslaps på armen. Stackars pojk, det kan inte vara lätt att ha med så små gangsterbrudar att göra... *s*
Vi var medbjudna till min mormor på kaffe, och Kelly vart eld och lågor innan vi kom dit. Vi mötte en gammal tant på vägen dit, och Kelly hälsade högt och tydligt. Tanten blev jätteglad och hälsade tillbaka, och då tog prinsessan tillfället i akt och berättade för henne att vi minsann skulle hälsa på gammelmormor. Tanten skrattade och berättade för Kelly att hon också var gammelmormor till en liten flicka.
När vi sagt hejdå och fortsatte, vände sig Kelly mot mig och sa "mamma, hon är inte alls gammelmormor!". Näe, det hade hon ju faktiskt rätt i. <3

Martin kom på besök idag också, vilket passade perfekt! Han och Kelly var ute och lekte medan jag lagade mat här hemma. Jag fick nästan en flashback och låtsades att jag levde äkta familjeliv. Då kan man ju faktiskt laga mat helhjärtat, putsa pollenfyllda fönster och diska utan att få dåligt samvete för att man gör det istället för att underhålla Kelly. De hade så väldigt roligt i alla fall, och jag behöver nog inte tillägga att hon somnade gott ikväll efter att han hade åkt hem? ;)

Nu är det strax läggdags. I morgon väntar några timmars jobb, så det gäller att vara pigg med tanke på att Kelly väcker mig klockan sex varenda eviga dag numera... *s* Tack och lov börjar jag inte förrän vid två, så jag ska nog hinna piggna till. ;)
Sov sött och dröm härliga drömmar!
With love/Cecilia

By the way... I lördags köpte jag de här underbara skålarna på Hjulet. 20 kronor för 4 st. Inte illa för att komma från Saga form. :)






1 kommentar:

Lotta sa...

Du är inte ensam om att sätta undan alla skattepengarna, det måste nog alla studenter i detta avlånga land. Jag med bara att gilla läget ;)