onsdag 2 juni 2010

Sommarlov!

Hej på er!
Jag har så himla ont i halsen vill jag börja med att gnälla om. Ja för är det nåt jag ska gnälla om idag så är det enbart halsen, i övrigt har jag haft en helt fantastisk dag! :)

Vi körde igenom förmiddagen med redovisning och diskussion, och sen var det finito. Vi fick sommarlov! Jag tänker envisas med att vi har sommarlov, trots att jag ska jobba hela sommaren. Det låter bara lite mysigare med sommarlov, eller hur? ;) Sommarlov...

Jag och Carro åkte med Ann hem till henne och käkade lite lunch innan vi drog ut till Citygross och handlade inför grillningen. Bänkade oss på en stor filt i solen nere i Kalmarsundsparken och glassade i ett par timmar innan övriga gänget från klassen dök upp. Såklart hade inte alla möjlighet att komma, men vi var ändå ett stort gäng. :)
Vi började med brännboll, och jag var mäkta förvånad över att jag lyckades träffa bollen med det runda slagträet varje gång jag provade! Någon med sämre bollsinne än mig får man leta efter... *s*

Vi tände engångsgrillarna och körde igång med maten. Jag och Carro hade lyxat till det med marinerad fläskkarré, potatissallad, coctailtomater och baguette sådär på picnicfilten. Underbart gott!
Vi stannade kvar tills klockan visade halv sex, och då hade de flesta gått hem. Jag hängde på Ann hem för att vänta på min buss. Bäddade ner mig i hennes soffa medan hon stod ute i köket, bakade morotskaka och blarrade på om allt mellan himmel och jord. Jag gillar verkligen Ann, hon är miss Sunshine herself!

Nu är det dags att slänga mig i sängen och hålla en tumme för att jag vaknar upp med en frisk hals... Natti natti!
With love/Cecilia

Fröken Cecilia lika glad som (nästintill) alltid. ;)
En samling brudar...

Mr och mrs Gräsand kom förbi och kollade läget. Kusligt nära kom dem!
Söta Caroline glassade järnet i solen


Inga kommentarer: