onsdag 21 juli 2010

Allsång i lilla Mönsterås

Jag som var övertygad om att Mönsterås bestod av endast ett hundratal invånare (ja, för hur ofta ser man fler än så på en dag?) blev brutalt chockad när vi anlände till torget och nästan fick bana oss väg genom folkmassorna. Så härligt, tycker ju jag som är galen i folk. :D
Jag måste även erkänna att jag tyckte att "alla" världsberömda artister som uppträdde var riktigt bra. Jag är inte mycket för familjen Wahlgren annars, men både Pernilla och Benjamin röjde järnet och fick åtminstone mig att ändra åsikt. Kelly och Martina dansade som tokstollar (åtminstone Martina) och vi hade himla trevligt allihop. Ja, jag talar för alla. ;)

Jag börjar bli lite less... Less på att ständigt infinna mig på jobbet. Visserligen känns det bara så, jag var ju faktiskt ledig idag! Men det där med att veta vad man kommer till, veta vad man ska göra och veta hur man kommer lämna det är tråkigt i längden. Jag vill ha lite variation. Lite spänning i vardagen liksom. Just nu längtar jag bara tillbaka till skolan... *s*

Vi träffade på en dagisfröken på torget idag, och hon kom och hälsade på Kelly som blev superblyg. Fel person på fel ställe antagligen... :) Fröken berättade i alla fall hur härlig Kelly är och hur roligt de har det. Hon avslutade med att säga att Kelly egentligen är ett dagisbarn, och att vi skulle tänka på att flytta henne till dagis istället för dagmamma. Jo... Ja... Jag har ju faktiskt tänkt så, låta henne gå hos sin dagmamma tills hon blivit en smula äldre, och sedan låta henne gå i en stor grupp nåt år eller två innan hon börjar skolan. Bara för att låta henne vänja sig vid stora grupper, rättvisa och hänsyn på ett annat sätt än vad som lärs ut hos en dagmamma som i regel har väldigt mycket färre barn.
Men vi trivs ju väldigt mycket med det vi har nu, och jag hade ju faktiskt ändrat mig... Kanske borde tänka om igen? *kluven*

Jag tänker låta er klicka vidare men vill bjussa er på en gammal, urtöntig men oh så härlig låt. Enjoy! ;)
XoXo Cecilia


3 kommentarer:

Anonym sa...

Personligen tyckte jag att det var lite konstigt att en pedagog kommer och säger så på det sättet. Utanför arbetet. Oproffsigt kan jag tycka.
Som förälder skulle jag inte vilja att någon kom och sa så om MITT barn.. Speciellt inte om jag valt att ha dagmamma av olika anledningar.:S

DeadUntilDark sa...

Ojdå, det var jag som skrev kommentaren ovaför. Vet inte varför den blev anonym!? :)

Anonym sa...

Precis min tanke...
"Pedagog"