söndag 11 juli 2010

Blomsterrocken, bönder och söndagsplaner

Goddag alla härliga människor!
Idag är det varmt hörrni, men vad gör det! Det är ju sommar och tänk såhär, vi behöver inte åka utomlands för att hitta sol och värme (som om jag någonsin åker utomlands...), utan kan ägna sommaren åt att ligga på stranden här i Mönsterås (eller vart man nu bor...) istället. Mycket billigare och så väldigt mycket enklare. ;)

Igår hade jag så jäkla roligt! Det blev aldrig så varmt som jag befarat, och mina ögonbryn klarade sig hela kvällen. Ja, jag målar ju dit dom, vatten och svett får dom att ramla av och då ser jag aningen skum ut... *s*
Jag, Natta och Foffe fick stå tillsammans i puben och lyssna på några lokala band hela kvällen. När väl Pumpbolaget började spela var det rätt dött på vår sida av Folkan, så vi låg aldrig i riskzonen för att stressa ihjäl oss...
Jag såg aldrig puddingen från jobbet, men blev uppraggad och utbjuden av en ung bonde med stora biceps och ett sexpack på magen. Jag fick tjuvkika... ;) Jag var dock svårflörtad och han fick INTE mitt nummer. *s*
Jag lyckades skrapa ihop mest dricks av oss alla, men det måste berott på min outtröttliga charm. Haha! Jag delade dock upp min dricks med Natta, det kändes mest rättvist eftersom vi alla gjorde samma och ett lika bra jobb. :)

Kelly vaknade tidigt idag, redan klockan sju kom hon in till mig och började hoppa i sängen. Mysigt efter bara fyra timmars sömn... *s* Hon lät mig dock ligga kvar och lata mig ända tills klockan blev tjugo i nio. Pippi Långstrump och riskakor är två räddare i nöden när man behöver få ligga kvar och dra sig på morgnarna. ;)
Vi har varit ute en sväng med hennes lilla cykel idag, spelat lite fotboll och svettats ikapp. Förhoppningsvis hamnar vi hos Natta och Johan även idag då bad, sol och pizza står på schemat. I värsta fall får vi cykla ut till stranden här och äta pizza ensamma innan prinsessan åker hem till pappa Martin. Jag kommer sakna henne så mycket, men har väldans massor inplanerat i veckan så lidandet ska nog vara över innan jag ens hunnit lägga märke till det. ;)

Nu ska jag ta en powernap så jag orkar med eftermiddagens aktiviteter. Ha en underbar dag!
With love/Cecilia

Förmiddagsgos... *kärlek*
Kelly älskar sin nya klänning och blir galen när jag måste slänga den i tvätten...
Underbar.
Hon ville så gärna ha Pippi-flätor. De står nästan rätt ut av sig själva i alla fall. ;)

Inga kommentarer: