lördag 17 juli 2010

Cecilia om att våga ta risker

Heeej!
Jag hoppas ni har saknat mig massor, men nu kan jag meddela att jag är tillbaka som en helt ny människa! I torsdags hade jag semester med Nathalie på Öland (för er som ignorerade mitt senaste inlägg) och dagen var på alla sätt och vis helt fantastisk! Med hela bagageutrymmet proppat med mat och andra nödvändigheter körde vi in till Kalmar vid halv elva nån gång, och hamnade på Gina Tricot. Mycket farligt med tanke på all denna rea som bara tvingar en att shoppa vare sig man vill eller inte... Och ja, jag kom därifrån ett skitballt linne, ett par (säkerligen alldeles för korta) vita hotpants och en stooor hårrosett rikare. Och jäklar så lycklig jag kände mig!
Vi körde över Ölandsbron och brummade vidare till Köpingsvik där trafiken var nästintill skrattretande och folket kryllade som myror i en myrstack. Underbart! Vi lyckades hitta en bra strandplats och slängde oss i vattnet. Eller ja... Vi fick såklart promenera ut säkert en mil innan vattnet nådde till fotknölarna, men det var väldigt svalkande. :)
Vädret var inte på vår sida, och bara en halvtimme efter vi kommit dit kom det ett gigantiskt moln som täckte hela himlen under någon timme. Men eftersom envishet lönar sig i längden så dök solen upp igen och orsakade två brända armar, en bränd rygg och ett stelt ansikte. Ja, för att le när man bränt hela fejjan är inte det mest rogivande... *s*

Ölands köpstad fick sig finbesök, och vi fortsatte med shoppingen. De härliga trubadurerna från Byttan i onsdags skulle spela på Saxnäs camping under kvällen, och självklart hamnade vi där. Blickarna och det stora leendet när han fick syn på mig där fick bara dagen att kännas ännu mer underbar. ;)

Efter en lång och ansträngande, men mycket bra, gårdag på jobbet fick jag besök av två fina brudar och vi klädde upp oss till tänderna, smuttade vin och cider på min balkong och hamnade slutligen på Byttan i Kalmar. Sanna hade sällskap av ett stort gäng partyprissar där inne, så vi bänkade oss hos dem och njöt av musiken från trubadurerna. Ja, jag är förmodligen deras mest trogna groupie... *s* Fast det förstås... För att vara en groupie måste man väl ha sex med "band"medlemmarna? Ja, i så fall är jag nog något annat troget. ;)

Jag fick ett meddelande sent i torsdagskväll där han med stort H skrev att jag är vacker. Vacker är (enligt) en väldigt fin benämning på en relativt felfri, naturlig skönhet och jag tillhör definitivt inte den kategorin. Jag har bara blivit kallad vacker ett fåtal gånger, och självklart blir jag så rörd att jag nästan börjar tjuta när någon kallar mig det. Att någon ser mig som vacker gör mig nästan kär på stört, så det ordet bör undvikas om man inte vill orsaka detta. ;)
Jag är väldigt glad att jag fick träffa denna fina kille, och även om det bara är en sommarromans så tänker jag unna mig det. Ibland måste man låta sig ta risker och ta för sig av allt som livet har att erbjuda.
Jag är ju inte så dum att jag tror att jag är den enda tjej han har förfört under sina trubadurresor, men jag tänker bortse från det och bara njuta av nuet. Ja, för jag njuter verkligen! Han får mig att känna mig speciell, är så väldigt lätt att prata med och vi kunde båda konstatera att efter bara tre träffar på allmän plats känns det som att vi känt varann en längre tid. Jag antar att han betyder mer för mig än jag för honom men vad gör det! Det är ändå tur i oturen att han bor ända uppe i Dalarna. Det hindrar mig liksom från att falla för hårt för honom...

Jag har precis kommit hem från Martin och Kelly, och nu ska jag strax ge mig av till Martina för en filmkväll med pizza, chips och dipp. Jag tycker att jag behöver svulla ordentligt nu när jag knappt lyckats få i mig någon mat alls de senaste dagarna. Så jag önskar er alla en underbar kväll vad ni än har för er, och gör allt som jag skulle gjort! ;)
With love/Cecilia

1 kommentar:

Lotta sa...

Cissi du är vacker och du förtjänar verkligen att ha kul och få lite kärlek så varför inte, kör hårt. Man lever faktiskt bara en gång och varför vara så jäv "svensk" jämnt för ;)Lev livet du är ung och vacker. kram på dig tjejen

Ps måste säga att du har en för go unge alltså, hon får oss alla att skratta flera gånger varje dag med sina kommentarer D.s