fredag 2 juli 2010

Cecilia om rövslickeri och missöden i trafiken

Hej på er alla kära läsare!
Jag har kommit på att jag nog kan uppfattas som en jäkligt fjäskig typ, och vet ni vad? Jag är nog ganska fjäskig, men på ett rätt naturligt och inte alls tillgjort sätt. Jag gillar att vara omtyckt, och vill inte behöva uppfattas som en bitterf*tta. Jag är ju faktiskt ingen sådan heller för den delen. ;) Men ibland blir man helt enkelt så jävla irriterad på jobbiga typer att man skulle vilja köra upp något stinkande i ansiktet på dem. Det underlättar absolut inte att man är trött och på dåligt humör när folk hoppar på en med dåliga attityder och tror sig vara liiite bättre. *fnyser*

Gårdagen slutade mycket trevligt trots en del smärre missöden. Nathalie lovade att köra in till Kalmar med tanke på att jag varit ute och sväng mina lurviga dagen innan. Don't drink and drive typ...
Hon lämnade sin yttepyttelilla bil hos päronen och tog både syster och stor volvo med sig så att vi alla skulle få plats. Vi tre samt Martina och Mikaela parkerade våra rumpor i sätena och puttrade in till Kalmar. MEN - innan avfarten till Ikea började bilen hoppa och skutta och lukta bränt gummi eller nåt, så vi körde in mot vägkanten och stannade. Död... Bilen var stendöd och gick inte att få igång igen. Toppen!
Fem snygga tjejer i alldeles för fina och korta kläder för stunden fick alltså ställa sig mitt i trafiken på E22:an och knuffa bilen närmare dikeskanten för att undvika att bli påkörda (vi hade visst parkerat lite för lång ut mot vägen). Med tanke på att många tutade på oss så såg det nog ganska så spännande ut... *ts*
Några telefonsamtal senare hade jag fått pappa att ta med sig lillebror och Nattans bil och hämta den ovilliga Volvon medan snälla Foffe kom och hämtade oss. Vi hade ju lite bråttom till biobiljetterna...
Resten av kvällen flöt på utan komplikationer, och vi satt i säkert två timmar på uteserveringen på Donken vid Baronen. Stackars Martina ramlade av cykeln häromveckan, så nu dras hon med ett stort, djupt och infekterat köttsår på ena knäet. Därför kan hon inte röra sig särskilt bra och vi kunde inte promenera runt hela stan. Tur var väl det eftersom det var rätt varmt... *s*

Eclipse var en alldeles underbar film! Foffe gillade den visst inte lika mycket som oss andra, men jag har en enkel förklaring på det. Han är kille... ;)
Jag fick åka bagagelucka hem, och var inte hemma i min säng förrän klockan halv ett. I och med det var jag ganska trött när jag tog mig upp vid sex för att hinna ta mig till jobbet i tid. *gäspar*

Helt ärligt ska jag bädda ner mig nu. Jag däckade på soffan bredvid Sture (Simba har flyttat hemifrån, det första han gjorde när han kom tillbaka var att rymma igen...) när jag kom hem, och har gjort så lite som möjligt tills nu... Jag blev erbjuden en inträdesbiljett till Harrys idag. Några kära vänner skulle tydligen dit och lyssna på lite livemusik, men jag tackade nej... Jag tyckte att jag borde ta hand om mig själv istället och se till att jag klarade ut morgondagen på jobbet. Vuxenpoäng? *s*
Godnatt och sov sött!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: