onsdag 7 juli 2010

Dagens tankenöt

Tjingeling!
Idag tog vi cykeln ut till Oknö och badade lite. Det var varmt och skönt (dock inte i vattnet) och hann inte bli alldeles för mycket folk förrän vi åkte hem igen. Jag hade glömt bort den där ångesten över att ligga på en fullproppad strand i bikini. Man jämför sig hela tiden med alla de andra som är så mycket smalare, snyggare och brunare att självförtroendet till slut sjunker i botten och resten av dagen är förstörd... *fnyser* Visst är det löjligt! Att inte kunna glädja sig åt att man har en funktionsduglig kropp som hjälper en att göra allt man vill och kan, utan istället gräma sig över de där bristningarna sen graviditeten, att man inte är lika vältränad som den ena, eller har lika snygga ben som den andra... Löjligt är ordet, och alldeles för vanligt...

Min katt Simba var ju hemma och vände häromveckan, men försvann lika snabbt som vinden och har inte synts till igen. Min mamma tror att det kan bero på Sture den store. Han är könsmogen nu och eftersom jag inte kastrerat honom än har han nog "skrämt" iväg Simba genom att ta för mycket plats och helt enkelt konkurrerat ut honom. Han tror sig vara störst bäst och vackrast, och trots att Simba egentligen borde stå högst i rang så har han nog inte gjort det på ett tag.
Och på tal om rang, så är det väl så att allt levande har en rangordning? Ser jag till mig själv så är jag en ganska vek person som dras till starka och dominanta människor eftersom jag känner mig tryggast där. Mina bästa vänner är, enligt mig, av den mer dominanta sorten och också dom jag känner mig bekvämast med. Alla vekare personer jag mött, personer som jag känt mig dominant jämfört med, har kommit och gått. Jag trivs väl inte med att vara ledartypen i umgänget... *s* Ja, det beror visserligen på vilka situationer man befinner sig i såklart... ;)

Martin skulle visst komma på besök efter jobbet idag. Jag ska ta och väcka min vackra prinsessa så hon får slänga i sig lite mellanmål. Blir helt klart en tur ut i det gröna sen, för vem orkar sitta inne när det är så vackert väder?! :)
Ha en härlig dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du utstrålar dock en självsäkerhet och din charm är i en klass för sig. Du sprider härlig positiv energi och även om du inte tycker att din kropp är perfekt så hoppas jag att du är nöjd med precis den du är! Du är en underbar person :)
*kram*