tisdag 20 juli 2010

En cykel senare...

Good evening kära läsare!
Jag har suttit och smaskat i mig tunnbröd med ostsalami och en halv flaska fruktsoda ikväll. Nyttigt värre... *s* När jag var gravid var jag totalt galen i tunnbröd. Och läsk. Och godis. Ja, onyttigheter överlag helt enkelt. Kanske inte så konstigt att jag gick upp hundrafemtio kilo i vikt också... *s* Jag kunde däremot inte ens känna lukten av kyckling, ris eller popcorn (ja, ni läste rätt!!). Gissa hur saftigt det var att stå i en chark och grilla kyckling hela dagarna? Kräkreflexen jobbade på högtryck vill jag lova... *s*

Nu ikväll har jag också plockat fram min händiga sida och monterat ihop Kellys lilla cykel som stått nere i förrådet sen hon var pytteliten. X:et var ute i god tid. ;) Hon har frågat om den länge och jag har skjutit upp det tills nu. Jag lovade henne att "laga" den tills i morgon, och det man lovar måste man ju hålla så vad hade jag för val? ;)
Jag hoppas bara den håller för en 14 kilo tung liten primadonna bara och inte brakar ihop när hon sätter sig på den. För hur händig jag än må vara har jag inte särskilt starka nypor. Skruvar och muttrar är alltså kanske inte lika hårt åtskruvade som de borde vara... *s*

Idag på morgonen var jag på uruselt humör! Jag blev stressad när jag insåg att vi bara hade fem minuter att ta oss hemifrån och bort till dagis, och när jag väl började stressa gick ju Kelly i baklås. Hon hatar när jag stressar och stannar av helt bara för att liksom markera att hon inte gillar det. Då blir jag såklart ännu mera stressad och sur för att hon krånglar när vi har så bråttom. Detta resulterade i en pipande Kelly hela vägen till dagis, ett stort åskmoln en decimeter över mitt huvud och ett enormt dåligt samvete när jag väl kommit ut från dagis och insåg hur dumt jag betett mig! Nu skulle det alltså dröja en hel dag innan jag fick åka tillbaka till dagis och be om ursäkt för att jag varit så sur.
Tack och lov verkade Kelly förträngt mitt hemska morgonhumör, och kom springande i hundratjugo med världens största leende på läpparna när jag kom för att hämta henne. Det var såklart ingen anledning till att INTE säga förlåt... :)

I morgon har vi en ledig dag och det ska bli både härligt och välbehövligt! Vad vi fyller ut dagen med återstår att se, men den kommer säkert bli toppen. :)
Sov sött och dröm vackra drömmar!
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: