söndag 18 juli 2010

En salig röra

Hey!
Jag sitter och nostalgilyssnar på Inner circle. När jag var liten hade jag redan då en väldigt blandad musiksmak, och Lotta Engberg, Inner Circle, Smurfarna och Kicki Danielsson hörde till favoriterna. Yeh...

Dagen på jobbet var lång, tröttsam och rörig. Rutinerna satt som en smäck, men inte fan hjälpte det. Jag fick äntligen sitta lite i kassan och vad är då det första jag gör? Strular till det förstås, blandar ihop vitkål och isbergssallad (av någon outgrundlig anledning. En biträdande kock borde väl kunna skillnaden?!) och gör kalaset dyrare än väntat för en stackars kund som sedan fick stå ut med både väntan och kassörskebyte innan det löste sig. Jag säger då det, att släppa mig lös i en butik är allt annat än lyckat dagar som dessa... *s*

När jag äntligen fick skriva ut mig från jobbet la jag mina sista pengar på att fylla upp kylskåpet. Eller ja, det blev ju verkligen inte fullt, men tillräckligt fullt för att jag och prinsessan ska kunna överleva ett par dagar. :) Om ni nu sitter där hemma och undrar hur fasen jag kan ha gjort av med hela min lön på bara tre dagar utan att ha betalat en enda räkning, så är svaret ganska enkelt. Jag är den barmhärtige samariten som lånar ut alla mina pengar till mer behövande. Så ja, nu har jag en femtiolapp att själv klara mig på. Tur det kommer barnbidrag på tisdag. ;)

Kelly klampade in i min alldeles skinande rena lägenhet (jag lovade mig själv att städa när det dåliga vädret anlände, och eftersom jag vägrade städa igår fick jag ta mig i kragen och göra det idag istället...) och fyrade av ett bländande leende. Så fladdrade hon med fötterna, och jag kunde ju inte undgå att se hennes nya fina foppatofflor. Ja, det är livsviktigt att man inte kallar dom något annat för då blir man tillrättavisad på stört! Hon sjöng dessutom en sång för mig som hon lärt sig på dagis. Ganska brutal kunde tyckas då den handlade om apor som retade en krokodil och blev uppätna, men sången fick ett lyckligt slut när the big bad apätare spottade ut de stackarna. :P

Jag har ägnat kvällen sen hon somnade med att dricka fruktsoda och knapra på mina alldeles underbara popcorn. Oh, nu kom jag ju på att jag skulle lägga ut lite stulna bilder från min galna helg åt er!

4 partypinglor och en Stefan i bakgrunden :) De härliga trubadurerna från norr :) Pga av trängseln fick jag snällt bänka mig på ett armstöd... Onsdagen på Byttan. Jag är nog lika drömsk (lömsk?) som jag ser ut. ;) Foffe och en snygg trubadur Såhär galen blir man (läs: jag) när man får vistas bland massor av folk, lyssna på bra musik och mingla. :D Och ja, jag vet att jag ser minst sagt galen ut dessutom... *s* Söta Sanna drömmer sig bort en stund... ;) Entertainment på hög nivå. :) Vackra Nathalie *kärlek* Att döma av Shreks min tyckte han nog inte lika mycket om mitt antastningsförsök som jag gjorde. :P Underbara pullan!
Nepp, jag ska faktiskt bänka mig i sängen och vila upp mig en smula inför en tidig men kort dag på jobbet i morgon. Jag slutar redan klockan ett och det gillas mycket! Vill avsluta med ett par ord till söta Lotta som kommenterade mitt senaste inlägg: Jag tycker om dig! :D
Ja, jag ska bjuda på två härliga låtar dessutom. Kul va! ;)
Sweet dreams/Cecilia






Inga kommentarer: