onsdag 7 juli 2010

Käftsmäll

Hej på er mina söta läsare!
Vad har ni haft för er i eftermiddag?
Vi promenerade minsann ut i den nästintill-hundra-gradiga värmen och hamnade i hamnen (hamnade i hamnen?! *fniss*) där vi mötte upp pappa Martin för en lekstund och lite fika i den lilla glasskiosken där nere. Så jäkla god glass, och så stora kulor man fick för samma summa som man ger för hälften så stora kulor på andra ställen. Hängde ni med? ;)
Traskade förbi banken innan vi gick hem, och jag konstaterade att jag faktiskt äger mer pengar än vad jag trodde. Oh yeah!

Jag har gett mig fan på att börja laga mer fisk. Mer och mer förresten, jag har bestämt mig för att börja laga fisk överhuvudtaget. Det tillhör inte vanligheterna här hemma. Jag anser nämligen inte att fiskpinnar kan räknas till veckointaget av fisk... *s* Häromdan handlade jag alltså hem lite färsk rödspättafilé som jag panerade och stekte idag. Till och med Kelly stoppade i sig lite grann i tron om att det var snitzel. ;) Det var verkligen supergott, och hädanefter ska jag leta fram minst ett fiskrecept i veckan (åtminstone varannan... När Kelly är hos Martin äter jag nästan aldrig här hemma...) och se till att bli en fiskmästerkock! Mästerfiskkock? Kockmästerfisk?

Ibland får man ord slängda i ansiktet. Ord som kommer som en käftsmäll. Ord som man aldrig kunnat tro på om man verkligen inte visste att de var sanna. De rör runt i hjärnan och skapar en massa tankar och funderingar om livet. De där orden har skapat en sån äkta jävelkonflikt á la slagsmål-från-förr-där-alla-låg-på-hög-och-vevade, i min hjärna men jag har inget annat val än att försöka reda ut dom och försöka hjälpa. Jag är ju en bra vän, remember! :)

Jag måste slänga mig i sängen om jag ska orka med en heldag bland skinkor och fula fiskar i morgon. Två dagars hårt slit innan min helt lediga helg. Weei! Nåja, nästan helt lediga... Jag SKA ju faktiskt stå i baren på Blomsterrocken på lördag kväll. Jag hoppas vi ses där! :)
Sweet dreams/Cecilia

Inga kommentarer: