onsdag 28 juli 2010

Kloka ord

"Don't worry about the people in your past, there´s a reason they didn´t make it to your future"
Tänk så många som lägger tonvis med energi på att grubbla över personer man haft i sitt liv en gång i tiden. För ja... Det finns ju alltid anledningar till att folk från sitt förflutna finns just där och inte här & nu.

Igår hade jag en supertrevlig kväll med mina fina flickor Sanna och Martina. Vi satt och kikade på diverse roligheter på Ztv, smaskade kex och ost, pimplade kaffe och pratade massor av skit. Var nog inte hemma förrän klockan halv tolv, och insåg då att det nog inte var så smart att inte äta något vettigt på hela dagen. Magen började strejka och det har hållit i sig tills idag... *suckar* Att man inte ska kunna missköta sig och spara på maten och pengar lite ibland utan att kroppen ska säga ifrån... Helt ärligt tycker jag det är jävligt onödigt...

Jag tog en välförtjänt sovmorgon idag, ramlade ur sängen kvart över nio, diskade, åt en stadig frukost och cyklade iväg till Konsum med alla mina tomma flaskor. Den där panten är värdefull och egentligen ganska oväntad. Jag sparar ju såklart på mina flaskor med tanken att jag ska panta dem en vacker dag men man glömmer så lätt att man har dem där i skåpet... Nu hade jag dock tvingats att börja ställa tomflaskor uppe på bänken och det ger mig gåshud att behöva ha det så rörigt. Operation panta-mera! Alltså blev jag 61 kronor rikare idag. :D

Kelly och Martin var nere i hamnen och lekte så jag cyklade självklart dit för att umgås lite. Min vackra prinsessa, tokig som få och alldeles, alldeles underbar. <3
Jag måste strax dammsuga min extremt dammiga lägenhet och sedan hoppa in i duschen och göra mig fräsch inför kvällen. Vi har siktet inställt på Byttan men man vet ju aldrig vad som händer under en galen kväll i Kalmar. :) Men först: betala hyran!
Jag hoppas ni alla får en härlig lill-lördag i solen(?!).
With love/Cecilia

Inga kommentarer: