söndag 4 juli 2010

Lovestoned

Hey!
Vilken dag, I may say... Jag hade andra arbetsrutiner idag jämfört med de andra söndagar jag har jobbat, så det blev lite rörigare, lite stressigare men också lite roligare än vanligt. :)
Jag vart lite bitter över hur många hetingar jag sprang på idag, just när jag kände mig allt annat än fin och fräsch... Såna dagar vill man inte gärna marknadsföra sig själv, utan sjunker hellre under golvet tills man inte syns längre. It sucks...
Jag är en smula avundsjuk på en av mina kära vänner som verkligen verkar ha ett sånt flyt vad gäller killar nu. Hon träffade en kille på Harrys en kväll, och det klickade tydligen. Vid flera tillfällen dök han upp på hennes jobb och var lite mystisk, och som grädde på moset så hamnar de, av en total slump, på samma "firmafest" idag. Jag håller en tumme! ;)

Jag har gått omkring på jobbet och känt mig som ett barn inför julafton. Äntligen är den här, dagen då jag får fylla upp mitt kylskåp, börja diska, tvätta, laga mat och vara ordentlig. Dagen då jag har någon att slänga all min kärlek på. Dagen då Kelly kommer hem. Ni anar inte hur skönt jag tycker det är att ha det här ansvaret! Tänk om Kelly aldrig hade kommit till världen, tänk om vi hade gjort abort som vi fruktansvärt nog var inställda på från början. Hur hade mitt liv sett ut då? Förmodligen totalt meningslöst...



Jag måste ta mig i nackskinnet och ringa ett viktigt samtal i morgon. Det är tänkt att jag ska vara med och jobba i baren på Blomsterrocken i Blomstermåla på lördag, men jag har hört på omvägar att någon lön inte kommer att betalas ut. Ska man jobba så ska man väl ha lön för mödan också? Absolut med tanke på att jag faktiskt skulle fixa barnvakt för hela kvällen och sumpa hela söndagen med lillbruttan, bara för att tjäna ihop lite pengar.

Jag ska släcka ner och gå och lägga mig nu faktiskt. Tidigare än vanligt, men det behövs! I morgon väntar en ny dag på jobbet, även då med andra arbetsrutiner än vanligt.
På tisdag slutar jag dock tidigt, och då tänkte jag ta med mig prinsessan ut till stranden om vädret håller i sig. Hon fick en jättebadboll idag (hon är ju hysteriskt förtjust i bollar), och jag tror att det vore bättre för mina tavlor och krukor om vi sparkade på den utomhus istället för i vardagsrummet... *s*
Sov så gott alla fina läsare!
Witk love/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, Cissi stumpan... Klickade vet jag inte precis om det gjorde ;) Visst han är jätte söt och jag är nyfiken på honom, men anledningen till att han så ofta dyker upp på mitt jobb är ju för att han är en stamkund :) Fast jag är så klart glad att jag inte har skrämt iväg honom :P
Nästa gång det blir party så hoppas jag att du är med :) Det blir liksom inte det samma utan dig <3 *kram*