lördag 31 juli 2010

Lyxmiddag och KLADDkaka

Åh, jag är så trött och nyligen hemkommen från en välbehövlig kvällspromenad med Lina. Gick förbi hamnen för att kolla läget på Kajfesten men det var såklart inte mycket att hänga i julgranen. Det ska bli spännande att se hur mycket de gick back på detta storslagna evenemang... *s* Självklart är det jätteroligt när det händer något sånt här i lilla Mönsterås, men inte f*n kan man väl kräva 400 spänn av en bunt snåla smålänningar för att komma in och titta på ett ytterst fåtal artister? Kanske bara jag som är så snål att jag inte ens övervägde att betala...

Gårdagen spenderades på jobbet efter en natt med mycket lite sömn. Jag fick ett samtal runt halv tolv som råkade pågå i tre timmar. Ett mycket trevligt samtal som jag gärna offrade min sömn för. ;) Vandrade omkring som en zombie hela gårdagen och hann bara hem och in i duschen för att fräscha upp mig innan nästa äventyr tog sin början. Jag hade lovat att köra på lite brudar, och vi var inne i Oskarshamn efter klockan åtta. En snygg främling bjöd mig på mat och vi hade verkligen jättetrevligt! Jag var med andra ord pigg idag när jag vaknade. Eller ja... trött men inte bakis. :)

Lina kom hit när jag hunnit vila upp mig lite efter jobbet idag och vi gav oss av till affären för att shoppa mat. Det slutade med egenhändigt gjorda hamburgare, klyftpotatis, tzatziki och avslutningsvis en extremt kladdig kladdkaka. Ja den var så kladdig att den snarare påminde om chokladpudding. God var den åtminstone, och efter att vi delat på en flaska vin försökte vi oss på en snabb promenad (vi lyckades inte....) och träffade på Martina och co. En bra kväll alltså. :)

Nu ska jag bädda ner mig och håller en trött tumme för att det blir en någorlunda lugn dag på jobbet i morgon. Det ska bli skönt när de återstående två intensiva veckorna är över och jag får vila hjärnan lite inför en lång höst full med lärorika föreläsningar...
Och vet ni vad? I morgon kommer Kelly hem! WOHOO! :D
Sweet dreams/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

du och jag ganska snart vet nu hur jag får tag på dej nu väntar fortfarande på rätt tillfälle tro inte jag glömt dina anklagningar du gått o spridit ut om mej i mönsterås dax att stå till svars för dom väldigt snart vi får se hur tuff du i värklighten du är ska ha väldigt roligt med dejjag ger alltid igen om det är någon som hoppar på mej eller snackar skit om mej du får helt enkelt stå ditt eget kast nu ,,,, du vet vem ,,,,