tisdag 6 juli 2010

Plötsligt händer det

Jag är återuppstånden(?!) från de döda men har dessvärre inte särskilt mycket spännande att berätta från mitt fabulösa liv... Jag har börjat känna mig som en del av inredningen på jobbet, men wtf. Är man en upptagen kvinna så är man! ;)
Igår hände det, det jag egentligen gått och väntat på alldeles för länge. Jag fick tandvärk! Jag har inte prioriterat tandläkaren sen jag fick börja pröjsa för mina stackars gaddar för X antal år sen, men nu jäklar ska det bli ändring. Jag ska ringa mr. eller mrs. Dentist i morgon och beställa en tid för tandfix. Sen ska jag bannemej skaffa mig en tandförsäkring. Heja friska tänder!

Igår var det så fruktansvärt varmt att jag trodde jag skulle börja koka. Var det någon annan som märkte det? Efter jag slutat jobba (på min från början lediga dag...) plockade jag med mig prinsessan och cyklade ut till Nynäs för årets första dopp. Så underbart svalkande! Kelly hade fått sprillans nya chockrosa, uppblåsbara armpuffar av mig och dom passade vi på att inviga. Hon var som en haj i vattnet och ville nästan inte låta mig hålla i henne ute på det djupa med motivationen att hon minsann kunde simma själv... Nåja, med hjälp av armpuffarna flöt hon åtminstone på egen hand. *s* Jag lät henne klättra upp på bryggan och hoppa ner till mig i vattnet. Och som hon hoppade! Jag trodde jag skulle få stanna kvar i vattnet hela kvällen och natten, men blev till slut tvungen att släpa med mig henne upp på torra land. Hjärtat. <3

Idag tog vi oss en myspromenad i det sköna vädret, satte oss på Nynäs-serveringen med varsin kula glass innan vi fortsatte bort till päronen. Slutar man jobba tidigt för en gångs skull måste man ju se till att göra något vettigt med den välförtjänta fritiden, och det var precis vad jag tyckte vi gjorde. :)
I morgon har jag faktiskt en helt ledig dag från alla skinkor och korvar, och packar istället ner badboll, badkläder, fika och Kelly för en dag på stranden. Är det dåligt väder ska vi minsann ändå åka ut, för nu kan inget stoppa mig! *yeey*

Jag hoppas ni alla haft några underbara dagar medan jag varit borta! Sov nu så gott och ta hand om er tills nästa gång. :)
With love/Cecilia

Inga kommentarer: