söndag 25 juli 2010

Ya ya!

Tjingeling!
Kelly är officiellt överlämnad till pappa Martin i centrala storstan. Det känns tomt men helt okej ändå. Jag har en lång vecka med massor av jobb framför mig och om jag känner mig själv rätt kommer jag ha noll med ork åt att vara mamma samtidigt. Tragiskt men sant. Eller nej... Det är nog inte riktigt sant om jag ska vara ärlig. Jag skulle såklart vara en lika bra mamma som alltid, men energinivån kommer vara väldigt låg mot slutet på veckan... *s* Martin har semester nu också, så han får äran att pyssla om Kelly non-stop en hel vecka. Jag fick åtminstone kramar och pussar så det räcker i flera dagar framöver innan jag skulle gå. Lilla hjärtat... <3
Dagen skulle spenderats med Nathalie i Torsås men planerna ändrades pga. tidsbrist. Istället hade vi en äkta myssöndag här hemma med massor av lek, matlagning, Pippi Långstrump och en lång cykeltur på Kellans nya, väldigt rosa cykel. :)

Nu har jag vräkt i mig en påse popcorn och tittar mycket engagerat på Ya-ya-flickornas gudomliga hemligheter. Ja, jag är verkligen engagerad för den är så jäkla bra! Det är en sån där film jag velat se i evigheter men som jag aldrig fått tillfälle till. Finally... ;) Tror nästan jag ska fixa mig en kvällsmacka och bädda ner mig i soffan istället. Det blir en tidig dag till jobbet i morgon, så jag borde antagligen försöka göra kvällen kort...

Hoppas för övrigt att ni alla haft en härlig söndag i höstrusket. Jag tror bestämt att solen åkt på semester och om det inte slutar vara såhär grått snart tänker jag allvarligt överväga att flytta utomlands. Det här är anledningen till att jag vägrat gnälla på solen och värmen innan, för när den väl försvinner sitter vi här ännu mer bittra över det icke-existerande sommarvädret.
Sverige = landet där invånarna gnäller om precis allt. *s*

Puss och kram/Cecilia

Inga kommentarer: