torsdag 12 augusti 2010

3 more to go!

Go'kväll!
Jag har jobbat av nästan alla dagar av mitt 8 veckor långa sommarvik och nu har jag bara tre dagar kvar att beta av innan det är slut. Känns bra. :)
Det är så mycket som händer nu, folk som sliter i mig från alla håll och kanter så jag behöver inte känna mig bortglömd och övergiven direkt. ;)
Igår hade jag en trevlig typ på besök i min lilla lägenhet. Pratade i evigheter och hann aldrig se någon film förrän mitt besök begav sig hemåt igen. Det är alltid lika roligt när man träffar på folk man kan känna sig bekväm tillsammans med så man slipper den där pinsamma tystnaden. *ts*

När jag stämplat ut från jobbet och kikade till min mobil fick jag titta flera gånger innan det kopplade vem som äntligen hört av sig. Chokladpuddingen har återuppstått från de döda och skickat mig ett meddelande som innehöll dessa få men väldigt betydelsefulla ord:
jag saknar dig så sjukt mycket...
Han lovade att ringa i morgon, men det återstår ju att se. Jag har tänkt så mycket på honom sen sist och känt mig så jäkla less på att jag har ställt in mig på att klicka med omöjliga människor. Jag skulle åtminstone bli väldigt lycklig om han kom och hälsade på mig så jag fick chansen att krama honom hejdå på riktigt. :)

Jag handlade med mig lite grillad kycklingfilé, potatissallad, vitlöksbröd och cola och ställde in mig på en ensamkväll framför datorn. Ringde min fina Martina på hemvägen och fick höra att hon var lite ledsen. Vad gör jag då, undrar ni säkert? Jag gör en förbjuden u-sväng på cykeln och trampar hem till henne. Vi delar på min one-man-dinner (som för övrigt hade varit alldeles för mättande för enbart mig...), pratar och skrattar tills hon är på bättre humör. Därefter kände jag mig nöjd med min insats och cyklar hem till min katt. *s*

Hjärnan går på lågvarv just nu och jag borde sova. I morgon blir en lång dag och jag kommer inte ha varken tid eller energi till att uppdatera bloggen. Kommer befinna mig på jobbet hela dagen och kvällen spenderas på Harrys med massa underbara människor och rumpskak till förbannelse.
Ha det underbart tills vi hörs igen, och lyssna för guds skull på låten nedanför! Ta det med en nypa salt, men jag tycker den är rätt charmig. :P
With love/Cecilia




1 kommentar:

J sa...

Haha du är ju för jäkla go. Jag sa ju att det var en låt som fastnar, jag slår vad om att Ellen lär få höra ett par verser på jobbet idag ;)