onsdag 11 augusti 2010

Cut the crap

Hej alla fina!
Idag har jag ledigt från jobbet och unnade mig en välförtjänt sovmorgon. Lovely! Har tänkt fixa och dona lite här hemma, tvätta, diska, städa och göra fint. :)

Igår fick jag höra att det hade snackats om mig och en av mina jobbarkompisar i fikarummet, och det tycker jag är jävligt tråkigt! Hur roligt hade det blivit på jobbet om man inte hade fått prata om annat än grillat, fisk och skinka?! Och vad jag skriver här på bloggen är helt och hållet min ensak och något jag tycker är jävligt löjligt att sitta och chockeras över under fikarasterna... Jag skriver inga detaljer om mitt jobb längre eftersom jag är medveten om att det får konsekvenser.
Åtgärd nummer ett är i alla fall att inte prata om något som inte rör jobbet när personen ifråga är i närheten. Tråkigt att man ska behöva drabbas av det mytomspunna skitsnacket nu när sommaren nästan är över. Stör man sig på något som gäller mig kan man faktiskt berätta det, det kommer fram förr eller senare i alla fall...

Efter jobbet igår mötte Martina upp mig och vi promenerade den korta vägen hem till Sanna för vår obligatoriska singel-mamma-vecka-träff. Ja, inte för att Martina har några barn än men hon får ändå vara med. ;)
Vi fikade mackor, glass, pratade oändligt mycket, skrattade ännu mer och provlåg Sannas minimala badkar. Allt som hör en lyckad tjejkväll till med andra ord!

Jag ska försöka få lite gjort här hemma så jag kan slå en pling till min kära vän Belinda för en long-time-no-see-fika. Kelly ska få mammabesök i eftermiddag också, jag vill ju höra allt om nya tillhållet Solhem. :)
Ha en härlig dag alla läsare!
XoXo/Cecilia




Inga kommentarer: