söndag 22 augusti 2010

Drömmar om lyx

Jag har spanat in ett armband i ett skyltfönster här i Mönsterås. Det bara låg där och skrek på mig en dag och väntade på att få min uppmärksamhet. När jag vände blicken mot fönstret och mötte de gnistrande kristallerna blev jag knäsvag och fick ett ha-begär som hette duga. Tråkigt nog ligger de på en prisnivå som gör att jag kommer få fortsätta drömma om äran att få ha ett sånt runt handleden men vafan, drömmer gör jag ofta om mycket så why not? ;)
Visst är de vackra?!


Kalaset var så himla trevligt, och vi pratade lite löst om att åka till Astrid Lindgrens Värld tillsammans med Frida, Janne och Max. Ju fler desto roligare och i september sjunker inträdespriserna något enormt! :)
När jag pussat prinsessan hejdå för den här gången vandrade jag hem med tunga tankar. Jag vet inte om det är PMS eller att man nu är ganska medveten om att hösten är på väg. Hösten är ju underbar på många sätt och vis, den friska luften, de vackra färgerna, att kunna krypa ihop under en filt med lägenheten fylld av tända ljus, höstkläder... Men mörkret är ju så jäkla tråkigt och ensamheten känns som störst när man måste spendera alla mörka höstkvällar utan någon att krypa in under filten tillsammans med...

Jag saknar min Martina så jäkla mycket, och bara väntar på att hon ska komma hem från Borlänge igen! <3

När jag satt här med min nyinköpta gyrossallad ringde telefonen. Det var som om han läst mina tankar och ställt in sig på att medvetet rädda min kväll. När vi la på luren var jag fylld av fjärilar och fortsatte smaska sallad med ett drömmande, fånigt leende på läpparna. Jag längtar så jag blir tokig!

Nu ska jag diska lite så jag får ordning på min oreda. ;) Ha en underbar kväll så hörs vi i morgon igen kära läsare!
XoXo/Cecilia

1 kommentar:

Amanda sa...

Looooove is in the air shala-la-la ;) saknar fika-&-mys-&-skvaller-stunderna i fikarummet!!