onsdag 4 augusti 2010

Hot chocolate

Godkväll!
Lina har precis lämnat mig efter ett par timmar med te, kladdkaka och Sally Santesson. Gudars så galen hon är den där Sally. Nästan så man blir tårögd och högröd av alla hennes pinsamheter... *s*

Idag tog vi en sovmorgon jag och Kelly. När vi precis lämnat lägenheten för att ge oss ut på cykelsafari ringer det i min telefon. Jag kastar en snabb blick på displayen, men tror att jag ser fel. Var det verkligen han?! Ja, det var det! :D Han körde ensam ner till Kalmar den här gången och undrade om han fick komma förbi och hälsa på innan han kör sista biten till hotellet. Jamenvisst, sa jag och det enorma leendet var omöjligt att tvätta bort. Tills jag kom på att jag inte har städat på en halv evighet...
Det blev en snabbis in på djuraffären för att köpa nya kattleksaker (Kelly konstaterade förskräckt att Stures leksaksråtta var totalt sönderbiten och tyckte absolut att han behövde en ny...), in på Netto där vi ägnade oss åt maktkrig i form av dotter-stjäl-godis-och-springer-med-ett-förtjust-skratt-ut-genom-kassorna-med-en-galen-mamma-i-släptåg... Mycket underhållande för alla utom mig antar jag... *s*

Vidare hemåt med både en upphittad morfar, rosa cykel och nyinköpt kattsand på flera kilo. Dammsugaren fick sig en rejäl match mot dammråttorna och en stund senare var det ett dammfritt hem igen. :)
Kelly låg och sov när han kom hit. Jag fick världens kram och kunde lugnt konstatera att han gör mig knäsvag...
Vi drack kaffe, pratade strunt och Kelly fick till och med hälsa. Hon var väldigt blyg och sa knappt ett ljud under hela besöket, men hon log och fjantade lite i vanlig ordning vilket brukar tyda på att hon gillar personen i fråga. Och det är ju toppen! ;)

Han åkte bara tio minuter innan Martin kom och hälsade på för att leka lite. Vi tog med honom ut på promenad för att bevisa hur duktig Kelly är på att cykla. Det har ju varit så härligt väder idag!

Sammanfattning av denna dag: Den började sisådär men jag kommer absolut att somna med ett leende på läpparna. *drömmer*
Sov sött alla härliga människor därute!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: