söndag 8 augusti 2010

Intressanta människor

Tjena!
Vi hade så jäkla roligt igår måste jag be att få tala om! Mina älskade päron satt barnvakt åt prinsessan på kvällen efter att hon somnat, och jag tog med mig Martina till Natta i Timmernabben på förfest (min kväll bestod av alkoholfritt och det självvalda alternativet att köra *klok*). Hamnade inne i Kalmar i regnrusket och blev (hör o häpna!) inte insläppta på Harrys. Varför undrar ni säkert då? Jo, hälften av sällskapet var för unga så vi fick snällt hitta på en ny lösning på kvällen. Krögers fick det bli, och vi hade verkligen skitkul! Varför dricka alkohol när man kan ha minst lika roligt utan?! Kanske har jag gått och mognat till mig lite nu under sommaren, eller så är det bara en fas i livet där jag valt att utforska relativt outforskade områden. ;)

Kelly är hemma hos pappa Martin nu och det känns fel. Veckan har gått så fort att jag knappt märkt av den och nu ska jag behöva sitta ensam och uggla en hel vecka innan hon återvänder hem igen. Jag saknar henne så...

Jag gick och funderade lite på det där med intressanta människor idag. Vad är det som får just mig (eller dig) att verka så outhärdligt intressant för vissa människor? Jag själv lever ju med mina åsikter, min personlighet och mina värderingar varenda eviga dag och finner inte mig själv särskilt intressant. Därför blir jag ganska förvånad när någon verkligen lägger energi på att både lyssna på vad jag tycker och tänker, och sen som grädde på moset lägger ännu mera energi på att tala om för mig hur intressant jag är. Jag? Cecilia med glappkäften? Vad skulle vara så intressant med en lantistjej med alldeles för mycket på hjärnan? Mycket antar jag, trots att jag inte förstår det själv... *s*
Alla människor är ju intressanta. Varje enskild individ har en speciell personlighet, sina egna åsikter, värderingar och tankar och borde därför ses som intressanta. Ändå finns det så många människor som jag inte lägger minsta tid på att försöka föra en konversation med för att jag tycker att de är så jädrans ointressanta. Personer som inte alls passar mig och mitt sätt att vara. Allt handlar om personkemi, intressen och hur bra man kompletterar varann.
Och tur är väl det, för hur vore det om man gick omkring och tyckte att varenda människa man mötte var så jäkla intressant att man inte kunde fokusera på alla viktigare saker? *ts*

Nathalie har varit här ikväll med filmen Farsan, två påsar chips, en stor flaska cola och salta pinnar. Gissa om vi är mätta! Nu har vi lärt oss göra Machosallad och fick kämpa in i det sista för att inte tjuta så det sprutade när hundstackarn somnade in... Annars är jag mer än nöjd med det trevliga avslutet på vecka 31. :)

I morgon väntar jobbet klockan 7, så det är nog bäst för mig att jag slänger mig i säng och sover en stund. :)
Sweet dreams/Cecilia

Inga kommentarer: