tisdag 17 augusti 2010

Kan ni gissa...

... vad jag gjort idag? Inte? Jag har j o b b a t ... igen. Min ledighet fick sig en törn när de ringde igår och var i akut behov av mig. Nu är det däremot så att jag MÅSTE vara ledig så mycket som möjligt innan skolstarten för att orka med höstens alla föreläsningar, tentaskrivningar och uppsatser. Har suttit och skrivit ner schemat för flera av de första veckorna på terminen ikväll så jag slipper tjatet från kommunen när jag inte lämnar in det i tid. *ts*
Det är oroväckande få tillfällen i skolan fick jag se och jag har en stark misstanke om att det kommer läggas till massor. Då måste jag lik förbannat skicka in ett nytt schema. Och ett nytt... Och ett nytt... På det viset suger det verkligen att plugga... *s*
Ansökan om studielån är inskickad också och jag håller tummarna för att jag får det godkänt nu i veckan. De är snabba de där CSN-typerna. ;)

Tack Carin förresten för de fina bilderna av Kelly! Jag har inte kollat den mejlen på hela sommaren, så först nu tittade jag på dem. :)


Någon dag i veckan (helst igår...) måste jag kolla upp hur mycket av den obligatoriska litteraturen som finns på bibblan här i Mönsterås, boka, beställa och gärna hinna skumma igenom några sidor i måste-måste-verkligen-hinna-läsa-innan-första-föreläsningen-boken...

Nu är det ju faktiskt inte så att jag enbart har gjort viktiga och ansvarsfulla saker idag. Jag har hunnit tjuvköra min avställda bil (fortfarande med vinterdäcken på) hem till päronen. Först fick jag knappt igång bilhelv*tet och började misstänka att batteriet var dött.
När den äntligen brummade igång kom jag underfund med att den nästintill växt fast i asfalten! Jävlar vad jag fick gasa för att komma i rullning. Haha!
Nu står den dock hemma hos papsen som ska vara gullig och titta under huven, hitta bildelar och laga min stackars Hynda inom en (förhoppningsvis) snar framtid. Sommaren är helt okej att vara utan bil, men hösten och vintern är den guld värd. :)

Efter jobbet powerwalkade jag hem (endast med motiveringen att glassen jag handlat skulle smälta om jag inte nästan sprang...) och hämtade min cykel innan jag drog ut till päronen igen. De hade hämtat Kelly på dagis tidigare idag, och innan jag gjorde ett misslyckat försök att smussla med henne hem (hon skrek så högt av ilska att jag för stunden var övertygad om att hela södra Sverige hörde henne...) fikade vi hallonpaj och vaniljglass. Yummie!
Hon har inte varit riktigt hundra idag min lilla prinsessbakelse. I morse gnällde hon och grät för minsta lilla, men kändes inte varm och verkade pigg i övrigt. Mamma hade också märkt att något inte stämde, så jag kan väl bara vänta mig en liten sjukling i slutet på veckan. <3

I morgon har jag lovat att vi ska ge oss ut i skogen, hälsa på min morfar på kyrkogården en sväng och se om vi lyckas hitta några blåbär. Jag är ju en riktig rookie när det gäller bär- och svampplockning och har egentligen inte en susning om när det finns som mest. Mysigt ska vi ha i alla fall! :)

Jag har så jäkla mycket på hjärtat ikväll att jag nästan skulle kunnat sätta punkt på detta vad-jag-har-gjort-idag-inlägg och skrivit ett det-här-har-jag-tänkt-på-idag-inlägg också. Tänker dock bespara er det, och önskar alla en mysig natt istället. :)
XoXo/Cecilia

Inga kommentarer: