måndag 9 augusti 2010

Lite bilder, lite gnäll & lite framtidsplaner

Good evening!
Vad är nu detta?! Här sitter jag och lyssnar på musik när jag lovade mig själv att lägga mig i tid för en gångs skull! Men såklart kommer den lilla Alfons Åberg fram i mig och "jag ska bara..." innan jag bäddar ner mig... *s*

Jag har gjort nytta idag, hör och häpna! Slutade klockan ett på jobbet och cyklade iväg till Doc och ägnade en stund åt att städa hans lägenhet. Övervägde starkt att sno med mig hans nya, underbara taklampa och en wunderbar minikista men ångrade mig i sista sekund. Det kan ju vara onödigt att få "sparken" för en sån sak... *s*
Svängde förbi cykelaffären på väg hem och inhandlade ett cykellås till Kellys lilla cykel. Hon vill ju så gärna ha den med sig till pappa, och jag lovade henne att jag skulle komma med den idag. Sagt och gjort, nu står den fastkedjad i cykelstället utanför pappa Martin.
Det man lovar, det ska man hålla
. :)

Min vackra prinsessa gillade sina nya pärlor och är en jävel på att göra halsband (som hon sedan förstör med flit förstås...). :)

Jag och Sture chillade i soffan en lång stund när jag kommit hem och jag lagade till och med mat. Lasagne med skinka och champinjoner stod på menyn och jääääklar så gott det blev! Nu har jag veckans matlådor klirrade, och slipper alltså lägga pengar på äckliga snabbrätter på jobbet. :)

Bara för att jag höll mig hemma hela eftermiddagen började jag varva ner. BIG MISTAKE! Resultatet av detta fruktansvärda misstag var att jag började känna mig ensam och övergiven, och till sist kom jag in i den jobbiga jag-kommer-vara-ensam-tills-jag-dör-och-aldrig-mer-få-känna-mig-älskad-av-någon-igen-fasen. Blir jag rastlös dimper det ner som ett brev på posten, det dära depphumöret. Gick därför hem till päronen en sväng för att få känna mig lite älskad och omhändertagen. :)

Här får ni förresten lite bilder från i lördags!







Sådärja, snabbt genomgånget. ;) Nu är det hög tid för mig att sova så jag orkar med en heldag på jobbet i morgon. Avslutningsvis ska jag hälsa på Sanna i hennes nya lägenhet och jag är säker på att vi kommer ha lika trevligt som vanligt. Med andra ord finns ingen tid för depp i morgon. Love it! :)
Sweet dreams/Cecilia

Inga kommentarer: