måndag 2 augusti 2010

Miljöaktivisten Cecilia

Godkväll!
Vilken härlig eftermiddag vi har haft! Kelly tog sin lilla rosa cykel och trampade iväg med mig i hasorna med sikte på Charlotte och Pauls hus en bit bort. Där lekte vi i trädgården, fikade glass, pimplade kaffe och bjöds på kycklingpaj och pizzabullar. Lovely!
Innan maten började jag må jättekonstigt, det snurrade i huvudet, hjärtat slog fyrdubbla slag och jag kunde knappt hålla i gaffeln utan att maten skakade av den och det har delvis hållit i sig... Jag gissar på en blandning av stress, dålig sömn, väntande mens, en påbörjad förkylning och för lite mat. *s*

Kelly är numera nyklippt på tal om annat! Jag satte på en tecknad film med Dennis, placerade henne på en mjuk kudde på en hög pall och där satt hon blickstilla och tittade på filmen nästan hela tiden. Det slitna, tunna bebishåret ramlade ner på golvet och nu är hon ganska korthårig men oh så fin. Jag är mäkta stolt över mig själv måste jag säga! :D

När vi är ute på promenader så stöter vi (som alla andra) på massor av skräp som folk hänsynslöst slänger omkring sig trots att det finns massor av soptunnor att kasta skräpet i. Miljöaktivist, javisst! Nej, kanske inte på den nivån men jag tycker att det ligger på allas ansvar att hålla det fint. Detta har jag lyckats överföra på Kelly, så när vi träffar på en gammal knycklig läskburk, lite skrynkligt godispapper eller liknande så plockar hon upp det, hittar en soptunna där hon slänger skräpet, spricker upp i ett nöjt leende och utbrister "nu blir naturen glad!".
Ja, för jag har nämligen försökt förklara det där med miljöförstöring på en nivå som passar en två-och-ett-halvt-åring, och med tanke på svårighetsgraden fick jag nöja mig med att "naturen blir ledsen om man kastar skräp i den". Så skönt att hon lyssnar på mina kloka ord. *fnittrar*

Kommentarsvar till Madeleine: Det är klart att det alltid finns en chans till romans om det känns såhär bra, men det finns två stora problem. Eller ja, tre egentligen.
1. Han bor i Dalarna.
2. Han driver eget företag där och lär inte vara så flyttbar (jag kan definitivt inte flytta än på länge...).
3. Han är förlovad.
Ja, nu vet jag vad alla tänker, men med tanke på att det varit på en samtalsnivå hela tiden så skäms jag inte. :) Jag vill dock inte bli utnyttjad och dumpad en gång till, så den här gången tänker jag tänka liiiite längre än sist... ;)

Nu tänker jag strax bädda ner min i min säng. I morgon börjar jag inte jobba förrän klockan nio, så vi har (jämfört med idag...) hela TVÅ timmars sovmorgon! Hoppas Kelly tänker utnyttja dem lika bra som jag vill... ;) Sov sött alla fina (och mindre fina) läsare! :)
With love/Cecilia

Inga kommentarer: