måndag 30 augusti 2010

Oh my...

Ögonen är på väg att slå igen som två dörrar i korsdrag, en ledsen klump är på väg att inta halsen och det är inte en bra kväll. Ingen bra kväll alls, för jag vill bara sova...
Jag har mått jättedåligt i stort sett hela dagen. Det snurrar i huvudet, jag mår illa och orkar knappt ta mig framåt emellanåt. Nån mystisk sjukdom på väg kanske?

Ja, du har rätt, jag ÄR gnällig ikväll men det tänker jag tillåta mig att vara. I alla fall ikväll... :)
De värsta eksemen på händerna har gått om tack vare Sannas jättedyra salva (antar jag...), men de som fortfarande sitter kvar och envisas gör ONT! Det känns på ett ungefär som om någon skurit mig vid nagelbanden med en vass kniv och sedan droppar citronsaft i såren. Ja precis, det suger... *s*

Jag och Kelly bråkade i morse och det kändes jättejobbigt att lämna henne hos dagmamman innan jag åkte in till Kalmar. Det finns inget värre än att skiljas åt som ovänner, men trötthet, stress och bångstyrighet är allt annat än en bra match en måndagsmorgon...
Jag visade Martina några av skolbyggnaderna och hängde med henne in på uppropet. Herrejesus så glad jag är att den där introduktionstiden är över och förbi för min del. Jag vet precis vad jag har att vänta mig i morgon när jag kommer till mitt eget upprop. Blandade känslor måste jag erkänna. Det är synd att jag inte trivs så bra i min klass som jag hade önskat, men man kan ju helt enkelt inte klicka med alla. :) I övrigt ser jag fram emot en höst med föreläsningar om både intressanta och mindre intressanta ämnen!

Hann gå en sväng på stan där jag inhandlade en stor, mönstrad tygväska på Gina att kånka på alla skolgrejor i. Min kära klasskompis Maria ringde och vi bokade in en snabbfika på stan innan min buss gick. Det, kära läsare, är en tjej som är lätt att tycka om! Galna, tankspridda, underbara Maria. :)
Kelly var på toppenhumör när jag hämtade henne (tack och lov). Nathalie kom förbi med fika när hon slutat jobba. Lovely!
Kvällen har ägnats åt Björnbröder 2 och maktkampen á la duscha eller inte duscha. Jag vann... ;)

Innan lördagens kräftskiva har vi här en mycket o-pepp Cecilia med (något för) röda kinder och en saknad glimt... *s*
En mycket trött Sture. <3


Nu känner jag att det är dags för mig att få lite sömn. I morgon är en ny dag och det ska bli en bra sådan. :)
Sweet dreams/Cecilia

Inga kommentarer: