söndag 29 augusti 2010

Pepp, peppare, pepprad

Hej på er!
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig... Därför har det blivit ont om uppdateringar i helgen, men vad gör det! Nu är jag tillbaka och laddad inför en ny, spännande vecka med skolstart och allt. Yeey! :D

Vi hade så skoj på Harrys i fredags! Jag kände mig inte det minsta pepp inför utgången, och på bussen in satt jag och bara ångrade att jag inte hade gått hem och satt mig i soffan med en skål popcorn istället... Vilken tur då att vi träffade på massor av roligt folk och hade trevligt!
Blev bjuden på en shot tequila (i något som snarare påminde om ett vanligt dricksglas i storlek än ett snapsglas...) och efter det gick det utför. Att jag kände mig klar i huvudet spelade ingen roll när kroppen blev kalasdålig, så jag ringde min älskade pappa som agerade kvällens hjälte och hämtade både mig och fröken Sanna. Tack och lov...

Vaknade upp igår av att katten satt och smaskade på mackan jag så energiskt hade brett på natten för att mata magen (och såklart somnat ifrån...). Några värktabletter, en stor kopp kaffe och lite frukost senare var jag på väg in till Kalmar med Nathalie och Ad för att shoppa mat och andra nödvändigheter inför den stundande kräftskivan, som jag såklart funderade på att strejka ifrån... Jag tror jag har gått och blivit för gammal för det där festandet. *ts*
Det blev ändå en lyckad kväll med massor av god mat, bra musik och galna människor!

Jag satte dock punkt för kvällen redan vid halv tio då jag valde soffmys och film framför utgång i Kalmar. Resultat: jag skulle slippa må dåligt idag! Trodde jag ja... *s* Trots att jag knappt drack en droppe igår har jag gått omkring och känt mig mindre pigg hela dagen... Nåja. :)

Kelly har äntligen kommit hem nu! Vi har ägnat kvällen åt Björnbröder 2, matlagning, min efterlängtade Martina och sagoläsning.
Hon är så jäkla duktig den där bruden! Jag kommer såklart inte ihåg hur mycket jag uppdaterat er om hennes framgångar i alla mina babbelfyllda inlägg, men jag vill ändå upplysa er om att hon numera är nästintill helt blöjfri. :D
På natten får hon såklart ha blöja än så länge, men på dagarna totalvägrar hon att ta på sig en och det med all rätt. Hon kan ju faktiskt gå på toaletten själv nu.
För varje vecka som går pratar hon längre och mer invecklade meningar och gör sig förstådd otroligt bra. En charmigare liten brud får man leta efter! *stolt*
Enda kruxet med henne nuförtiden är maten. Hon är löjligt kräsen, rädd för allt! Det är knappt så man kan krydda maten åt henne med risk för att hon ska få syn på ett pepparkorn eller nåt. För då är det nämligen kört. ALLT är äckligt och oätligt enligt denna dam...
Jag vet inte vad man borde göra, men jag låter henne helt enkelt äta så mycket eller lite hon vill. Man kan ju inte tvinga ett barn till att äta för helt ärligt... De äter väl om de är hungriga?

Nu måste jag verkligen lägga mig! I morgon ska jag följa med Martina in till Kalmar på morgonen och visa henne skolorna. Hon går nämligen i mina fotspår och ska börja lärarprogrammet i morgon! :) Jag börjar inte förrän på tisdag men tänkte fördriva tiden med att inhandla en stor tygväska att ha alla mina nödvändigheter i. Perfekt!
Sov sött alla fina läsare!
With love/Cecilia

1 kommentar:

Anonym sa...

Min efterlängtade Martina, hon är numera nästintill blöjfri??!! Så fick jag ihop det när jag först läste :-) Tokiga mig, för jag vet ju vem Martina är, hahaha.
Kram lille Faren