tisdag 24 augusti 2010

Prioriteringsrädslor

Det finns en sak jag är rädd för. Nej, det finns många saker jag är rädd för egentligen, men en speciell grej jag tänker skriva om i detta nu.
Jag har sett flera exempel i min närhet och jag är rädd att jag ska bli en av dem. En av de som sätter sina barn längre ner på prioriteringslistan när de blir kära... En av de som aldrig skriver om sina barn. Som knappt visar att de finns. Som bara tänker på sig själva och den de nyss träffat. Jag vill inte... Kelly måste alltid stå högst upp på listan. Måste alltid få lika mycket tid och kärlek oavsett om jag är ensam eller i en relation. Jag ber till Gud att jag inte kommer bli lite hjärntvättad av kärleken som så många andra blir...

Jag har fått mycket gjort idag. Cellprov, storhandling på apoteket, inköp av en snygg och praktisk almanacka, betalning av räkningar, bokning av resa och nu ligger flera timmars pluggande framför mig.
Bokning av resa? undrar ni nu. Ja, jag ska nämligen ta semester från livet i hålan några dagar i början av september och besöka min kära vän Lina i Lund. Vi ska ha så himla roligt, precis som förra gången jag var där. Jag riktigt längtar... Det känns som om september kommer bli en väldigt bra månad, jag hoppas inte jag har fel...

Nu ska jag först och främst söka upp alla böcker jag skulle gått in till bibblan och letat efter. Glömde papperet med alla boktitlar hemma så jag får glädja mig över att jag lika gärna kan göra det över nätet. :)
Puss på er/Cecilia

Inga kommentarer: