lördag 21 augusti 2010

Promenad vid havet

Go'kväll på er alla härliga läsare!
Jag sitter här i min ensamhet med musiken dånande ur högtalarna och en smarrig daim i näven. Nåja, med tanke på att prinsessan ligger och sover så spelas musiken på låg volym och daimen smakar inte alls så bra som den brukade göra. Jag har kommit ifrån mitt chokladmissbruk en smula och det är ytterst sällsynt att jag köper med mig sådant från affären numera. Oroväckande... *s*

Världarnas krig visas på teven och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite ironiskt att Tom Cruise spelar huvudrollen. Han som sägs vara en sån jäkla UFO-fantast i verkliga livet alltså... Jag säger inte att det inte finns liv någon annanstans än här, det vore jävligt korkat och trångsynt att tro att vi är de enda levande varelserna i hela stora universum, men jag förstår mig inte riktigt på de som ägnar hela sina liv åt att söka upp liv på andra planeter. Det som finns det finns, varför inte bara leva här och nu och ta tillvara på det vi har på vår egen planet? Det kanske är tur vi alla tänker olika...

Vi gjorde något väldigt ovanligt hos päronen idag. Efter middag och efterrätt tog vi oss ut på en långpromenad tillsammans! Både jag, Kelly, Therese, mamma och pappa snubblade fram genom skog och mark, brottades med vagnen jag dumt nog släpat med mig ifall att Kelly skulle bli trött i benen (hon tvingade min syster att bära henne när hon blev trött istället...) och njöt av den friska luften vid havet.
Kelly slängde av sig kläderna och hoppade i plurret. Barn är inte riktigt kloka, det var väldans kallt men hon skulle prompt bada... *s*

Jag ska strax hoppa i säng. Helt ärligt... Det funkar inte att lägga sig jättesent varje kväll när man ska upp och underhålla en otålig liten primadonna på morgnarna... *s*
I morgon vankas det kalas för Kellys kompis Max, och därefter börjar Martins vecka = dags för mig att börja tentaplugga...
Ha en härlig natt allesammans!
With love/Cecilia


Inga kommentarer: